close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 1-serie 2012: N47 timing

Bouwjaar: 2012, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 1600

Beste leden, een vraagje voor de mensen met kennis van een N47 motor.

Tijdens het vervangen van de distributieketting ben ik helaas iets vergeten.
Namelijk het merkpunt van de pouli van de hogedruk dieselpomp goed te zetten.

Nu is mijn vraag, kan dit kwaad?
Alle andere merkpunten heb ik goed gezet maar die van de dieselpomp ben ik vergeten.

(volgens mij kan dit geen kwaad aangezien de pomp druk steekt op een common rail systeem, maar toch wou ik dit even met enkele techneuten bevestigen. ;-) )

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Mvg Johan

Geplaatst door

Johan.dhondt (0)

al 2 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Maak geen verschil

gerrijnders 0
badge

2 jaar

Ik ken deze motor niet, maar er zijn merken waar dit wel degelijk nodig is. wat staat er in de beschrijving?

Als de ketting correct op gedemonteerd is dan staat de pomp ook goed, het tandwiel kan er maar op 1 manier op. Zit een spie in.

Mocht de pomp verdraait zijn dan maakt dat ook niet uit. Pomp doordraaien totdat het tandwiel er op past.

GJBAutos 0
badge

2 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 1-serie of stel zelf een nieuwe vraag.