BMW 1-serie 2012: N47 timing

Bouwjaar: 2012, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 1600

Beste leden, een vraagje voor de mensen met kennis van een N47 motor.

Tijdens het vervangen van de distributieketting ben ik helaas iets vergeten.
Namelijk het merkpunt van de pouli van de hogedruk dieselpomp goed te zetten.

Nu is mijn vraag, kan dit kwaad?
Alle andere merkpunten heb ik goed gezet maar die van de dieselpomp ben ik vergeten.

(volgens mij kan dit geen kwaad aangezien de pomp druk steekt op een common rail systeem, maar toch wou ik dit even met enkele techneuten bevestigen. ;-) )

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Mvg Johan

Johan.dhondt

Geplaatst door Johan.dhondt , lid sinds 4 weken geleden

3 Reacties

gerrijnders PRO, 4 weken geleden

Maak geen verschil

harry4203 PRO, 4 weken geleden

Ik ken deze motor niet, maar er zijn merken waar dit wel degelijk nodig is. wat staat er in de beschrijving?

GJBAutos PRO, 2 weken geleden

Als de ketting correct op gedemonteerd is dan staat de pomp ook goed, het tandwiel kan er maar op 1 manier op. Zit een spie in.

Mocht de pomp verdraait zijn dan maakt dat ook niet uit. Pomp doordraaien totdat het tandwiel er op past.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 1-serie of stel zelf een nieuwe vraag.


Gesponsord

Met een groots assortiment in de beste auto-onderdelen, aanbiedingen en merken vind je altijd een optimale mix tussen A-merken en aanbiedingen. Voor iedere automobilist weet Carpardoo de juiste auto onderdelen of auto-accessoires te vinden.