auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

BMW 5-Serie: olie- en koelvloeistof pijl

Bouwjaar: 1997

heren en dames,

gaarne jullie advies voor het volgende.

ik heb een 523i uit 1997 met 190.000km op de klok. Een jaar geleden steeg mijn temp en hoorde van de anwb dat er lucht in mijn systeem zat later bleek dat er een scheurtje in mijn thermost.huis zat.laten vervangen (bij BMW) alles prima tot een maand later mijn temp weer omhoog ging. anwb heeft er een jerrycan aan water in gegooid voordat het op pijl¨was. Hij en ik zagen geen lekkages. sindsdien vul ik bijna elke 2 weken koelvloeistof bij. lastig maar geen groot probleem ware het niet dat ik mijn olie ook om de 2 maanden een litertje bij gooi. Koppakking is het niet volgens de ANWB want er komen geen witte pluimen uit mijn uitlaat en de oliedop en de oliepijlstok zien er goed uit. (maar je ziet wel sporen van olie die bij de moertjes vandaan komen.) En zelfs daar kan ik nog wel mee leven totdat ik door de warme dagen erachter kwam dat mijn airco het net meer doet.

Kan alles aan elkaar gerelateerd zijn? Of is de olie gewoon ouderdom? Of misschien nieuwe oliefilter? Airco slaat volgens mij wel aan want de toeren draaien gelijk wat hoger bij stationair alleen koelt ie niet. Kan dit weer te maken hebben met de koelvloeistof? Let wel deze auto heeft al 1 jaar tot 1,5 jaar geen beurt meer gehad.

ik hoop op een spoedige reactie van jullie!

Geplaatst door

Rickdiesel (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik heb exact hetzelfde met mijn E30 uit 1987. We zijn er nog steeds niet over uit wat het is, maar ik raad je aan zo snel mogelijk naar een garage te gaan of je auto even te laten staan. Bij mij is het te laat. Ik kreeg na een korte tijd heel veel rook en stank uit m'n motorblok en de temperatuurmeter slaat ongelooflijk snel(in ongeveer 3 seconden!) naar het rood als de auto een minuutje stationair draait. Ik laat het je horen als ik een oplossing heb!

Het water moet ergens heen gaan ....
Of het lekt , dan moet je stoom of water zien ...

Zie je niets ,en hetwater niveau wordt toch minder , dan kan je een kleine lekkage hebben in je kopppakking ...

ff naar de garage en het systeem laten checken.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.