BMW 5-Serie: BMW 523 i E39 CO GEHALTE TE HOOG

Bouwjaar: 1996

deze wagen is afgekeurd bij de technische controle.
co gehalte stat. 0.50 % dus dit is in orde,dan meten ze bij 2500 tr/min en dan bleek het iets te verhogen.maar dit zou eigenlijk 0.3 % moeten zijn.
lambda sensors zijn ok (1 vervangen)
wagen rijd op lpi maar is ondertussen afgekoppeld.
bij bmw binnen geweest konden niets vinden .
wie weet raad.

izzi

Geplaatst door izzi (0) PRO , lid sinds 21 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 5-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

janh5107 (0) PRO, 18 jaar geleden

om diagnose te stellen i.v.m Co zijn ook de overige uitlaatgas-waarden en lamba getal van belang.
J.E

Arnold684 (0) PRO, 18 jaar geleden

het Co is op benzine ook te hoog, of alleen op gas?
zit te denken aan een kapotte kat, komt weleens voor.

izzi (0) PRO, 18 jaar geleden

allebij ,lambda getal was ok .
eerst was de co bij stat. toerental 1.50 % ,lambda sensoren getest en 1 was defect (verwarming onderbroken) dus vervangen opnieuw gemeten en het was 0.5 % dus wij dachten dat het ok was ,maar nu blijkt dat de co waarde niet zakt bij verhoogd toerentalmeting.
mijn gedacht was ook in de richting van de katalysator.
hoe test ik het beste een kat. door de temp. voor en na de kat te meten ???
alvast bedankt

janh5107 (0) PRO, 18 jaar geleden

door de defekte sensor is mogelijk de kat vervuild. Gezien de minimale afwijking krijg je hem misschien nog binnen de waarden door een
stevige proefrit te maken.
J.E

Alex218 (0) PRO, 18 jaar geleden

weet je zeker dat alle in en uitlaatpakkingen dicht zijn?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.