BMW 3-Serie: oliedrukprobleem 325tds

Bouwjaar: 1998, Motorcode: 2.5tds

hallo,

het probleem is als volgt; ik ben bezig met een 325tds waarvan de turbo onlangs stuk is gedraaid, alles zat er nog keurig aan dus geen losse delen in de motor en heb deze dus laten reviseren bij een professioneel bedrijf hier in de buurt. aangezien het niet mijn auto is heb ik hem niet horen lopen voordat de boel stuk ging, en dus alles met nieuwe olie en filter netjes weer in elkaar gezet. de eigenaar verteld me dat tijdens het rijden het olielampje ging branden en in eens het vermogen weg was. inmiddels zit alles er weer aan maar er blijft een geluid in de motor aanwezig en het olielampje gaat niet uit, en om niet weer alles de vernieling in t helpen hebben we er ook niet mee gereden.

inmiddels heb ik de halve auto gedemonteerd om maar bij de oliepomp te komen maar er valt niet echt wat aan te zien, wel kon ik zonder enig gereedschap zo de krukasbout voor op de motor losdraaien met de hand... heeft deze bout enige invloed op de oliepomp? lijkt me niet maar als dat wel zo is dan verklaart dat een hoop, en weet iemand het aandraaimoment hiervan.. ik hoop hier een antwoord te vinden.

floris.

Geplaatst door

floflo87 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

helaas hier geen reacties gekregen maar heb wel inmiddels de oplossing gevonden.., de olipomp was gescheurd op 4 plaatsen, en dit is ook de enige die niet met een spie op de krukas verankerd zit, de krukasbout voor op de poelie die aangedraaid hoort op 100nm +60+30+30 graden heeft dus echt wel invloed op de werking ervan.
inmiddels zit de auto weer inelkaar, oliepomp vervangen , en draait hij weer als een zonnetje. wel wil ik er even bij zeggen dat volgens bmw hier dit een probleem is wat bijna nooit voorkomt .

floris

floflo87 0

17 jaar

hallo floris

mooi dat je probleem nu verholpen is,maar ik zou vervolg eerst even de oliedruk e.d gaan meten voordat je de boel uit elkaar haalt,dat kan je een hoop werk besparing,maar je zat nu wel meteen bij het goede eind.

Stefan

stefan84 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.