auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

BMW 3-Serie: Olielampje (oranje) blijft even branden

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2,2 ltr 6-cylinder automaat

BMW E46, 06-2001: Het oranje olielampje (oliedruk) gaat na het starten normaal uit maar bij het wegrijden gaat het weer aan, tot ca. 100 meter verder. Ik heb de auto net een paar weken en weet niet of de olie niet goed is of.....? Wie kan mij helpen?

Geplaatst door

mertuzz (0)

al 11 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Meteen de oliedruk (laten) meten. En eigenlijk NIET meer rijden, of de motor laten draaien.
In gunstigste geval is alleen je oliedruksensor defect. Erger nog niet aan denken.

Ralf_Jensen 0
badge

11 jaar

Oliepeil is wel goed , geeft oranje niet aan dat oliepeil op minimum staat ?

kaleido 1 7450
badge vip badge

11 jaar

Volgens mij is geel oliepijl als dit op de peilstok wel goed is moet je de sensor in het carter vervangen.

franstops 0

11 jaar

Zover ik kan terugvinden, blijkt dit een bekend probleem van de E46. Ik heb wel uit oude rekeningen terug kunnen halen dat 10W40 olie in de motor zat. Volgens voorschrift moet dit 5W30 zijn. Vandaag laten vervangen en het probleem blijkt weg te zijn maar, de garage gaf aan dat, als het probleem terug komt het de sensor kan zijn en ander een software probleem. Opnieuw inlezen is kostbaar. Advies van de garage: regelmatig olie peilen, zoals een goed autorijder betaamd, als het lampje nog gaat branden. Oliedruk, oliepeil en nu ook de oliekwaliteit zijn goed dus, geen zorgen aldus de garage.

mertuzz 0

11 jaar

Olie druk is altijd ROOD oranje is waarschuwing voor laag oliepeil

jan5047 0
badge

11 jaar

Klopt. Ik heb echt alles laten checken en alles is dik o.k. Het lampje gaat ook kort oranje branden als de viscositeit van de olie te hoog is, 10W40 ipv 5W30 dus. Mijn zorgen zijn weg. De auto rijdt overigens als een zonnetje en bij een volgende olie-beurt laat ik wellicht toch even de sensor vervangen maar, het is volgens de garage niet nodig.
Allemaal bedankt voor de reacties

mertuzz 0

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.