close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 5-Serie: olielekkage schudden in stationair en bij toeren boven 25000

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine

Goedemiddag,

Ik heb al enige tijd een probleem met mijn BMW 530i het begon bij een olielekkage maar nu brand het lampje van motormanagement en schud de auto tijdens stationair draaien enorm, bij de garage geweest die vertelde mij dat het waarschijnlijk een lekkende klep was en een lekkage in de carter pan maar toen hij het verder na ging vragen bij specialisten zeiden die weer dat het waarschijnlijk een kapotte zuigerveer is, het punt is alleen, nu mijn oliepeil heel laag staat omdat ik hem ivb met de ophanden zijnde reparatie niet heb bijgevuld is het schudden ineens nog maar minimaal bij stationair draaien terwijl het eerst toch echt heel heftig was, dit brengt mij op de vraag is het dan wel een kapotte zuigerveer zou ik dan de problemen niet constant moeten waarnemen, is er hier iemand die dit probleem herkend en mij wat helderheid kan verschaffen m.b.t. dit probleem.
Ik zou u reuze dankbaar zijn.

mvg Trudie

Geplaatst door

Snijder (0)

al 8 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

nog even een update, ik heb al de bougies en bobines vervangen dus dit kan het probleem niet zijn verder zijn ook de verstuivers in orde bevonden

Snijder 0

8 jaar

Ook even de compressie meten, en lek test dan weet je snel meer.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

8 jaar

Helemaal met Paul eens👍

Succes
Mvg diagnoseoplocatie.nl

Aangezien het storings lampje brand zou ik hem eerst uitlezen en de foutcodes hier posten.

gr Martin

GJBAutos 0
badge

8 jaar

Gezien het bouwjaar zou het een E60/E61 moeten zijn, maar welke motor zit erin?
Is het een M54,N52 of N53? N53 verwacht ik zelf niet die komt vanaf 2005 uit mijn hoofd.
Wat een vaker veel voorkomend probleem is een carterventilatiesysteem dat niet goed werkt en je overslaande verbrandingen krijgt.
Ik weet dat er voor een N52 een modificatie is geweest daarvoor.. ( ook een Puma maatregel )
Advies uit laten lezen, zoals martin zegt en dan verder kijken.

Herman BMW 0
badge

8 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.