BMW 5-Serie: olielekkage schudden in stationair en bij toeren boven 25000

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine

Goedemiddag,

Ik heb al enige tijd een probleem met mijn BMW 530i het begon bij een olielekkage maar nu brand het lampje van motormanagement en schud de auto tijdens stationair draaien enorm, bij de garage geweest die vertelde mij dat het waarschijnlijk een lekkende klep was en een lekkage in de carter pan maar toen hij het verder na ging vragen bij specialisten zeiden die weer dat het waarschijnlijk een kapotte zuigerveer is, het punt is alleen, nu mijn oliepeil heel laag staat omdat ik hem ivb met de ophanden zijnde reparatie niet heb bijgevuld is het schudden ineens nog maar minimaal bij stationair draaien terwijl het eerst toch echt heel heftig was, dit brengt mij op de vraag is het dan wel een kapotte zuigerveer zou ik dan de problemen niet constant moeten waarnemen, is er hier iemand die dit probleem herkend en mij wat helderheid kan verschaffen m.b.t. dit probleem.
Ik zou u reuze dankbaar zijn.

mvg Trudie

Snijder

Geplaatst door Snijder (0) , lid sinds 8 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 5-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

Snijder (0), 8 jaar geleden

nog even een update, ik heb al de bougies en bobines vervangen dus dit kan het probleem niet zijn verder zijn ook de verstuivers in orde bevonden

P. Kelder (0) PRO, 8 jaar geleden

Ook even de compressie meten, en lek test dan weet je snel meer.

Gr. paul

Diagnoseoplocatie.nl (0) PRO, 8 jaar geleden

Helemaal met Paul eens👍

Succes
Mvg diagnoseoplocatie.nl

GJBAutos (0) PRO, 8 jaar geleden

Aangezien het storings lampje brand zou ik hem eerst uitlezen en de foutcodes hier posten.

gr Martin

Herman BMW (0) PRO, 8 jaar geleden

Gezien het bouwjaar zou het een E60/E61 moeten zijn, maar welke motor zit erin?
Is het een M54,N52 of N53? N53 verwacht ik zelf niet die komt vanaf 2005 uit mijn hoofd.
Wat een vaker veel voorkomend probleem is een carterventilatiesysteem dat niet goed werkt en je overslaande verbrandingen krijgt.
Ik weet dat er voor een N52 een modificatie is geweest daarvoor.. ( ook een Puma maatregel )
Advies uit laten lezen, zoals martin zegt en dan verder kijken.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.