close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 5-Serie: onderdruk in de motor en te hoge lambda meting

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 520!

hoi mensen ik heb een probleem de lambda meetingvoor de apk was veel tehoog nou hebben we er een nieuwe sensor in gezet die voor de cat maar de meeting was nog steeds hetzelfde .
in de garage hadden ze de slangen na gekeken en het inlaatspruitstuk en de uitlaat maar daar kwam ook niets uit nou trok ik de oliedop er af toen de motor liep maar die zat zo vacum getrokken dat ik echt kracht moest zetten is dat normaal voor dit type motor sommige monteurs zeggen van wel maar ik vertrouw het niet maar in de garage zeiden ze dat het carterventiel goed was kan iemand mij meer informatie verschaffen m.v.g peter

Geplaatst door

peter040 (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

De grote carterventilatieslang zit op de inlaat aangesloten Voor de gasklep, dit maakt geen vacuum. Maar er is ook een klein (dun) slangetje aangesloten op het inlaat vacuum om de bagger en vocht uit het kleppendeksel weg te zuigen . Vaak zit er in dat slangetje een restrictie om dat een beetje te temperen. Misschien is dat slangetje vervangen maar is die vernauwing daarmee weggegooid. Maak zelf iets als vervanger met een gaatje van1,5 mm is genoeg. Groetjes

Punt 50
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.