BMW 3-Serie: Onderhoud E46 320d bij 200.000

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0

Mijn 320d touring heeft net 200.000 en heeft binnenkort onderhoud nodig. Volgens de auto is alleen oil-service nodig, maar omdat ik de auto nu een jaar heb en geen zicht heb op vorig onderhoud, wil ik een grote beurt laten uitvoeren. Iemand een idee wat er rond deze km-stand vervangen moet worden? Moet bv. de multi-riem, dif-olie of brandstoffilter etc. vervangen?

Alvast bedankt!

Gerbensch

Geplaatst door Gerbensch (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Aman (0), 16 jaar geleden

Slijtend onderdelen zijn oa:
remschijf/blok voor en achter, carterventilatieklep, koppeling, kijk goed naar de veren of het niet gebroken waren, anders trekt je auto naar een kant!

Laat je de egr/agr klep ook schoon maken!

Gerbensch (0), 16 jaar geleden

Tnx! Blokken en schijven zijn bij de vorige beurt al vervangen, dus dat lijkt me geen probleem. Het reinigen van de ERG en carterventilatie is een goede tip! Wanneer moet de multiriem?

Aman (0), 16 jaar geleden

VERVANGING DISTRIBUTIERIEM & ONDERDELEN DIE MET DE RIEM TE MAKEN HEBBEN !
Waarschuwing, laat de distributieriem & onderdelen ook vervangen na 4 jaar ook al heeft u de gewenste kilometerstand niet bereikt, de riem & onderdelen kunnen ook defekt raken door ouderdom !

BMW 316i/318i & 518i, bouwjaar oktober 1988 tot 1993 riem + onderdelen vervangen bij 40.000 kilometer, montagetijd ongeveer 2,5 â 3,5 uur !

BMW 320i/323i/325i/520i/525i/e/520i/525i & Z1 met type M20 motoren,bouwjaar 1977 tot 1993 elke 40.000 kilometer controleren, riem + onderdelen vervangen bij 80.000 kilometer, montagetijd ongeveer 2,5 â 3,5 uur !

BMW 324 d/td/524 d/td met type M21 motoren, bouwjaar 1985 tot 1991, riem + onderdelen vervangen bij 40.000 kilometer, montagetijd ongeveer 2 â 3 uur !

TYPISCHE STORINGEN !

BMW 3 serie
> doorgeslagen cilinderkoppakking (tot 1997)
> gebroken/gescheurde distributieriem (1991 tot1993, vanaf eind 1994 alleen nog distributieketting)
> defekte turbo (diesel)
> defekte dynamo
> defekte accu
> vochtige bougies (tot 2000)
> defekt in de onstekings-installatie (tot 1998)
> defekte startblokkering
> losse stekkerverbindingen door trillingen
> defekte centrale vergrendeling
> gebroken/gescheurde gaskabel (1994/1995)

BMW 5 serie (1988 tot 1995)
> gebroken distributieketting (6-cilinder motoren tot 1994)
> doorgeslagen cilinderkoppakking/motorschade (zescilinder & diesel tot 1993)
> defekte accu
> defekte dynamo (1991)
> defekte brandstoftoevoer door een sotwarefout (tot 1992)

BMW 5 serie (vanaf september 1995)
> doorgeslagen cilinderkoppakking/motorschade
> defekte turbo (1999/2000)
> defekte dynamo (benzine & diesel)
> defekte accu
> defekte brandstofpomp (1997/1998)
> defekte startblokkering
> mogelijk defekt in het airbag-waarschuwingslampje (tot september1999)
> defekt in het motormanagement
> vochtige bougies
> defekt aan de voorste koplampen (tot juli 1997)

BMW 7 serie
> doorgeslagen cilinderkoppakking (V 8 motoren tot 1994)
> defekte turbo (diesel 1999 tot 2001)
> defekte accu
> defekten in het motormanagement

BMW Z3/Z3 Coupê
> defekten aan het alarmsysteem
> defekte accu
> lekke cilinderkoppakking (1997/1998)

TERUGROEPACTIES !

BMW 3 serie, bouwjaar 1997 wegens een mogelijk defekt in het koelsysteem

BMW 3 serie, bouwjaar 1999 wegens een mogelijk defekt in het waarschuwings-lampje van de zij-airbags

BMW 3 serie, bouwjaar 1999 wegens een mogelijk defekt aan een borgingsclip van het rempedaal

BMW 5 serie wegens spanningsscheuren van de zijwindpanelen tijdens de productie tussen juni en juli 2003

BMW X5 geproduceerd tot april 2002 wegens een mogelijk defect aan de voorste remslang

BMW 5 & 7 serie wegens een mogelijk defekt aan de dieselinspuitpomp

BMW 5 & 7 serie geproduceerd tussen 26 februari 2003 en 9 juni 2004 wegens een defect aan de stoelverwarming

BMW X3 3.0 diesel geproduceerd van januari tot juni 2004 wegens een mogelijke defekt aan een slang van de stuurbekrachtigingspomp

BMW X5 geproduceerd van oktober 2003 tot april 2004 wegens een mogelijk defekt in het motormanagement-systeem

BMW 5/6/7 en X5 serie geproduceerd van 13 mei tot 12 juli 2004 wegens een mogelijk defekt in het motormanagement-systeem

BMW M3 type E46 modellen wegens een mogelijk defekt aan de oliepomp en lagerschalen

BMW 3 serie geproduceerd van januari 1998 tot februari 2000 wegens een mogelijk ernstig defekt aan de achterwiel-ophanging

BMW Z3/Z3 Coupê bouwjaar 1998 wegens een mogelijk defekt aan de accupoolklemmen

boccaccio (0), 16 jaar geleden

Ik zou hem gewoon naar BMW brengen en zeggen dat je een inspection 2 wil. BMW weet precies waar ze op moeten letten bij deze auto in tegen stelling tot andere (universele) garages die gewoon hun checklist aflopen.

Op deze site heb je trouwens een mooi overzicht van alles wat gedaan wordt bij een een inspection 1 of 2:
http://www.bimmerzone.com/inspection.htm

Marcel D (0), 16 jaar geleden

Tuurlijk en dan tik je met een glimlach >= 600 euro af. Een keer gedaan en nooit meer. Ook de universele garage hebben dezelfde checklist en doen vaak nog meer.

Gerbensch (0), 16 jaar geleden

Hij gaat idd niet naar de stealer maar naar universele garage. Is een saabspecialist (nog van m'n vorige auto) die goede contacten heeft met de plaatselijke dealer (bmw dealer heeft ook wel 's een saabje staan waar speciaal gereedschap voor nodig is...). Uurtarief is minder dan de helft dan dat van de BMW garage.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.