BMW 3-Serie: Onregelmatig draaien en slecht starten bij koud weer 318 TDS

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Diesel, Motorcode: 318 TDS

Hallo,
ik heb mij 14 dagen geleden een bmw 318 TDS gekocht uit 1995.
Maar veel geluk heb ik er nog niet mee gehad moet ik zeggen..
Eerst en vooral, toen ik hem ben gaan ophalen ben ik al in panne gevallen, ik reed en plots niets van kracht meer en temperatuur in het rood. Toen wist ik genoeg. Zonder koelvloeistof, blijkbaar stond de dop er niet goed op van de koelvloeistof. Terug water op gegoten, warm laten draaien, alles in orde.
De dag erna rij ik ermee, blauwe rook..
Dus koppakking naar de **. Nu is deze ook vervangen en zou in orde moeten zijn. Heb nu de wagen 3 dagen terug en heb er in al die dagen toch al redelijk mee op de baan geweest. Maar soms heeft hij kuren. als hij op stationair toerental draait of toch onder 2000 toeren schokt hij nogal, zoals een benzine met een slechte bougie ongeveer.
En dan komt er ook rook uit de uitlaat, soms draait hij ook perfect en geen rook.
Maar die rook is blauw heb ik de indruk.
En zoals deze ochtend (-1graden) wou hij pas na de 5e keer starten...

Dus maak ik mij zorgen. Koppakking niet degelijk gemaakt of iets anders? Hebben mij ook gezegd dat de Injectoren versleten zouden zijn en injectiepomp niet goed afgesteld. Maar ik weet het niet meer. Ik denk eerder de injectoren...

Kan iemand mij hierover een beetje wijzer maken??
Grtz Thomas!

Fuelburner

Geplaatst door Fuelburner (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

pieter_galant (0), 14 jaar geleden

Lijkt me met de gloeibougies te maken te hebben.

Fuelburner (0), 14 jaar geleden

Idd, zou ook een probleem kunnen zijn. voor het slecht starten..
Maar hij schud ook soms wanneer hij op temperatuur komt, ik dacht dat dat dan toch niets met de gloeibougies te maken kan hebben? Die dienen toch gewoon voor het starten??

pieter_galant (0), 14 jaar geleden

Ik weet niet voor auto's uit 95, maar moderne diesels gloeien ook af en toe tijdens het rijden of stationair draaien. Zo worden vermogen en uitstoot optimaal geregeld.

Onregelmatig lopen kan ook met de verstuivers te maken hebben. Heb je die al eens laten testen?

Fuelburner (0), 14 jaar geleden

gloeibougies heb ik intussen ook maar eens vervangen, en hij slaat nu ook direct aan, maar hoe..
Heb vandaag ook weer wat gereden, en toen ik parkeerde zag ik een volledig diesel spoor..
Dus dan maar stationair laten draaien en de diesel drupte zo van de motor af, dus daar is waarschijnlijk het antwoord van het schokken..
Maar heb dan eens naar al het mogelijke gekeken, maar ik zag nergens diesel uitlopen. maar onder de dieselpomp lag het wel kletsnat van de diesel.
Zou het kunnen dat de pomp zelf onderaan ergens lekt?
Of kan dit helemaal niet? Dan zie ik geen andere oplossing dan de koperen leidingen naar de verstuivers...

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Als hij zo erg lekt, moet je toch haast kunnen vast stellen waar het vandaan komt ? Kijk anders nog eens goed, anders met een spiegeltje, zodat je de onderkant kan bekijken..

GJBAutos (0) PRO, 14 jaar geleden

De pomp kan wel ergens lekken maar ik denk eerder dat er ergens een retourslang van de verstuiver los is gegaan bij het wisselen van de gloei bougies.

gr Martin

Fuelburner (0), 14 jaar geleden

Ik denk niet dat het aan de retourslang ligt, die heb ik al volledig nagekeken, en zijn vernieuwd..
Dus hopelijk ligt het aan de koperen leidingen naar de verstuivers.
Want het lekt sinds ze de koppakking hebben vernieuwd... Zal er vanavond eens aan beginnen en zien of alles wel juist zit..

primera p11 (0), 14 jaar geleden

Waarom breng je de auto niet terug naar degene die de koppakking gedaan heeft?.

GJBAutos (0) PRO, 14 jaar geleden

In post nr 5 zei je dat de lekkage begon na het vervangen van de gloeibougies, maakt ook niet uit. Als je 1 van die stalen (zijn niet van koper) lek is dan kun je het echt wel zien want dan komt het er onder enorme druk uit. Zoals al gezegd werd als het na het vervangen van de koppakking is gekomen moet je gewoon terug gaan.

gr Martin

Fuelburner (0), 14 jaar geleden

Ben naar de garage geweest..
En blijbaar was het de pomp zelf.
De dichtingen waren stuk en naar het schijnt ook de drukregelaars zouden hun beste tijd gehad hebben, en aangezien een nieuwe pomp teveel koste hebben ze er een 2ehands pomp opgezet en nu komt er geen druppel meer uit en draait hij mooi.. Dus problem solved!
Nu is er nog iets wat volgens mij niet juist is maar past niet in dit onderwerp dus ga ik een nieuw topic openen..
Grtz en allen alvast bedankt voor de hulp!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.