close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: onregelmatig lopen en afslaan warme motor

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8

Goedenavond,

Ik zit met het volgende probleem,
Als de motor koud is, start de auto probleemloos, na ongeveer 10 minuten beginnen de problemen.
Bij het naderen van stoplicht,brug bocht enz. En je trapt de koppeling in, blijft het toerental hangen op 2000, na ongeveer 20 sec, zakt toerental terug en blijft hij een beetje pingelen, geef je beetje gas blijft hij weer hangen op 2000 toeren, op het moment dat het toerental weer rond de 900 is, en je wil weg rijden, slaat hij af, of als je geluk heb kun je weg rijden, op het moment dat je dan plank gas geeft, begint de auto te bokken en te stotteren, normaal gas geven geen probleem.
Ook op de lange afstanden en je rijd constant 120 ook geen motorische problemen.
Wat wel eens hielp was de motor even uitdoen en 10 sec later weer starten, dan was het probleem weg, maar het probleem is nu zo erg, dat we auto na een rit van 10 min. niet meer aankregen, en pas na een half uur wachten wou hij moeizaam weer aanslaan.
Ook stinkt hij tijdens de problemen naar benzine, als je flink gas geeft op de oprijlaan.
Ik zit te denken aan een koelwatertemp.sensor (Waar bevind die zich?)
Nokkenassensor, krukas sensor?

Ook zitten stekker aansluitingen op het inlaat spruitstuk, de rechter een soort magneetklepje, en de linker een voeler of sensor?, als ik de linker stekker eraf trek, zakt het toerental ook, en wil hij ook wel eens normaal gedrag blijven vertonen.

Wat kan hier het probleem zijn?

Geplaatst door

Speedrazor (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

hoofdverdachten, lmm, lambda-sonde. deze regelen hoeveel benzine er wordt ingespoten. Mijn gok zou zijn lambda sonde, motor gaat te rijk lopen en bij het afkoelen van de sonde krijg je betere waardes. Lmm koelt niet af bij uitzetten motor, nokkenas en krukassensor regelen het moment. koelwatertemp verandert niet zo drastisch. even tot bij de dealer en uitlezen helpt.

luk vdv 0

12 jaar

Luk,

bedankt voor je reactie,

Ik heb gister na veel gewurm de koelwater sensor gevonden (onder het inlaatspruitstuk)
Ik heb de stekker los getrokken van de sensor en een testrit gedaan, je moet nu iets langer starten met koude motor, alleen het probleem heeft zich vooralsnog nog niet weer voorgedaan.
Vanavond een wat langere afstand proberen.

Speedrazor 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.