auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

BMW 5-Serie: Ophanging: voorwiel maakt slag bij loslaten remmen BMW520i 1995

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2L

Auto rijdt vooruit, afremmen en daarna rem abrupt loslaten leidt tot een "kloenk" geluid en het voorwiel maakt een merkwaardige slag in horizontale richting. Dat wil zeggen: na het loslaten van de rem schiet het wiel enkele centimeters naar voren en daarna weer naar achteren.

Probleem doet zich al voor bij zeer lage snelheid en was ook bij de garage op de brug duidelijk te zien door op de brug een stukje naar voren te rijden, te remmen en de rem abrupt los te laten. Toch kunnen de monteurs de oorzaak niet vaststellen. Geen speling op metalen onderdelen of rubbers geconstateerd.

Probleem treedt niet op bij achteruit rijden en dan remmen en rem loslaten.

Garage stelt voor om de lagering bovenop de schokdemper te controleren, maar geeft erbij aan dat het niet gezegd is dat daar het probleem zit. Aangezien het een hele (dure) operatie wordt om de schokdempers te demonteren vraag ik me af of het probleem en de oplossing bij iemand bekend is.

Geplaatst door

bva2005 (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

vervang de draagarm busjes maar
hierdoor kan de wiel van voren naar achteren bewegen
als veerpootlager niet goed is dan zal de wiel niet veel bewegen
draagarm rubbers kan gecontroleerd worden met band ijzer

Als ze zeggen dat het demonteren van de schokbrekers een hele (dure) operatie is dan zou ik ze ook na vertrouwen met een diagnose van de wielophanging.. Schokbrekers zijn in een minuut of 15 gedemonteerd en zou je de lagering kunnen controleren. Niet dat het daar aan zou liggen want dan zou je het in gemonteerde staat ook moeten kunnen zien omdat die lagers van onder de motorkap te zien zijn. Er moet ergens ruimte op de wiel ophanging zitten anders beweegt het wiel niet. Rubber kunnen erg slap worden waardoor je dit soort dingen kunt krijgen, rubbers zien er dan vaak niet kapot uit.

gr Martin

GJBAutos 0
badge

14 jaar

Bedankt voor de ondersteuning. Het lag inderdaad aan een draagarm ipv aan de schokbreker lagering. Draagarm in zijn geheel laten vervangen heeft het probleem opgelost.

bva2005 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.