Goedenavond iedereen.
Ik heb even terug bij het uitlezen bij de BMW dealer de errorcodes overspanning in bepaalde
modules meegedeeld gekregen. Dit kon echter geen kwaad, aldus de mechanicien.
Het viel wel eens voor dat er allerhande foutmeldingen tegelijk op de idrive en het dashboard
verschenen (transmissie, servotronic, abs, dtc etc). Herstarten loste het probleem op.
Deze week werd het toch wat te gortig en op advies (van google) laat ik nu de alternator ver-
vangen. Op weg naar de garage werd het erger en erger. Zelfs na herstarten bleef de abs
indicatie aanwezig in het dashboard, daar waar de transmissiemelding verdwenen was. Ex-
tra irritant was dat de snelheidsmeter en verbruiksmeter dienst weigerden. Ondanks her-
starten bleven de icoontjes staan en weigerden de twee meters dienst.
Betekent dit nu dat mijn absmodule van-ik-weet-niet-hoeveel-euro overleden is?
Of is dit in een soort veiligheid gegaan omwille van wellicht overspanning? Al vind
ik het vreemd dat in contactstand II de icoontjes blijven branden terwijl de motor
en dus ook de alternator niet draaien.
Wat is jullie advies in deze?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zie mijn bericht
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?p...
Terugroepactie van BMW betreffende de accukabel.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar