BMW 525I: Storing rijsysteem bmw 525 2006

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.5

IK heb een raar probleem. Mijn auto gaf 2 dagen geleden een storing op de display.

" storing rijsysteem..matig uw snelheid "

Deze melding heb ik 2 x gehad. Auto uitgezet en check gedaan. Dan staat er check OK geen problemen gevonden.
Heb de auto laten uitlezen en nergens een fout te vinden. Ook de accu laten controleren. De accu was ok maar wel + laden stond er.
Vreemd, want bij een 2e controle was het wel weer goed en ik had een lange rit al gemaakt. Het laden gaf aan 41.21. Volgens de monteur
een prima waarde van de dynamo.
Ook legde ik de monteur uit, dat de dashboard verlichting soms feller en dan weer wat zwakker was.
Ik zei.....zou het misschien de accu kunnen zijn.Ik ben maar leek, maar ik had eerder een jaguar en die accu gaf mij ook storingen op de
computer.
Wie weet een antwoord hierop ???

mvg Andreas

BMW 525I jaar eind 2006
executive breed display

jansen5131

Geplaatst door jansen5131 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 5-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

jansen5131 (0), 9 jaar geleden

Vandaag een week verder weer dezelfde melding terwijl ik stil stond. Er staat in het scherm: Motor rijsysteemstoring. Matig uw snelheid................

Heeft niemand een idee ? Wordt er onderhand simpel van. Een check aan de testkas wijst geen storing uit

jansen5131 (0), 9 jaar geleden

Ik heb gisteren de ANWB de accu laten controleren. Accu oke +laden gaf deaccu aan. Dus de accu is niet helemaal fris. Gelijk nieuwe besteld en erin geplaatst.
De monteur zei...als de accu niet helemaal goed is kan je rare storingen krijgen in de computer...
Hoop dat dit een juist verhaal is.

BMW320d19 (0), 9 jaar geleden

Had het zelfde voor. Vervangen van de accu bracht even soelaas, dacht ik.

Het bleek de alternator te zijn. Die spanningsvallen zorgen voor verhoogde
sleet van je modules, dus zo snel mogelijk vervangen. Omdat de abstoestan-
den direct stroom krijgen van de alternator en servotronic, transmis-
sie, cruise control en wat weet ik nog allemaal gebruik maken van oa het ABS-
systeem om de wielomwentelingen te kennen, slaan bij een faling in de stroom-
toevoer al die systemen tilt.

Als het ver genoeg gaat begint zelfs je radio, I-drive, verwarming etc uit te vallen
opdat er genoeg stroom zou overblijven om de auto rijdende te houden.

Al die mankementen die er voor zorgen dat je denkt dat de auto op de schroot-
hoop hoort komen voort van die alternator. De 170 A alternatoren staan erom
gekend makkelijk te falen.

jansen5131 (0), 9 jaar geleden

Bedankt voor het meedenken.

Ik heb even gekeken wat voor onderdeel het is. Maar de test naar storing gaf geen uitsluitsel. Geen storing aanwezig melde de kast.
En om nu even de alternator te vervangen....kost € 300,- excl. het inbouwen ervan...moet ik wel zeker weten dat het ook het probleem is natuurlijk.
Want dat loopt in de papieren om alles te gaan vervangen wat het mogelijk kan zijn. Dat is gewoon financieel niet te doen.

edje525da04 (0), 9 jaar geleden

Heb ruim een half jaar storingen gehad die u hier vermeld, bij onze auto viel gewoon alles uit en startte weer op tijdens het rijden, Een paar weken geleden de alternator vervangen en alle problemen zijn opgelost, het is geen goedkope herstelling maar was wel nodig, wij hebben ook de accu vervangen.

Zie ook het topic "BEELDSCHERM"

jansen5131 (0), 9 jaar geleden

De nieuwe accu was idd niet de oplossing. Vandaag bij de garage geweest waar ik altijd kom. Geen BMW dealer maar gewone ouderwetse monteur. Hij heeft wel
een fout uitgelezen. De hoek ? sensor in het stuurhuis. Maar hij zei ook, dat het best een oude melding kan zijn. Als de storing zich voordoet dan gaan de knipperlichten
ook niet vanzelf uit. Wel zei hij dat het ook met de alternator te maken kon hebben. Niet helemaal vervangen maar wiel op de alternator ...? Iets met vrijloop of zo.
Dan krijg je een soort van spanningsval.

GJBAutos (0) PRO, 9 jaar geleden

Stuurhoek sensor fout krijg je vaak als je accu wisseld, de stuurhoeksensor moet dan opnieuw worden ingeleerd, de vrijloop poelie is makkelijk te controleren als de riem eraf is deze moet 1 kant blokkeren en de andere kant net als een ratel werken (Vaak kun je een kapotte vrijloop poelie herkenen aan roestvorming achter het deksel aan de voorkant) Denk niet dat het aan de vrijloop poelie ligt. Dit kun je vaak wel horen als de motor draait en je geeft kort een beetje gas. Als je verlichting feller gaat branden dan ligt dat meestal aan de dynamo die teveel spanning leverd of het kan de kabeldoorvoer vanuit de kofferbak zijn zoals in bericht #3 aangegeven.

gr Martin

jansen5131 (0), 9 jaar geleden

oke kijk daar kan ik iets mee.....alle hulp is welkom

bedankt Martin

jansen5131 (0), 9 jaar geleden

@ Martin:

wat kan er aan die kabeldoorvoer mankeren dan ?
en die stuurhoeksensor inleren is dat veel werk ?

jansen5131 (0), 9 jaar geleden

Gisteren bij Martin ( GBJ auto's ) geweest. Prima ontvangst en storing stuurhoeksensor opgelost. Deze mensen weten waar ze over
praten als je met je BMW komt. Ook andere kleine storingen eruit gehaald.
Ik had al een afspraak bij mijn garage waar ik al 15 jaar kom. Deze gaat de vrijloop poellie vervangen. Ik hoop dat alles dan achter de rug
is.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.