BMW 5-Serie: oververhitting 525i 1990

Bouwjaar: 1990, Brandstof: Benzine, Motorcode: 525i

Hallo,

mijn auto vertoont rare oververhittings veschijnselen. Had het systeem ontlucht, leek beter te gaan. Heb een half uurtje gereden, tussendoor stilgestaan, en uiteiendelijk ging hij toch weer koken. Wat opvalt is dat de verwarming het af en aan deed. Vooral bij wat meer toeren was het heet binnen. Toen de meter eenmaal omhoogliep was er ook geen warme lucht meer binnen.(bij stilstand)

Kan het systeem vervuild zijn?
thermostaat? (lijkt me op zich niet want hij bleef lange tijd zelfs stationair op een aardige temperatuur..)
waterpomp?

alvast dank!

Maciek

Geplaatst door Maciek (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 5-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

gilbert3744 (0), 16 jaar geleden

ik denk dat je waterpomp zijn beste tijd heeft gehad... thermostaat zou ik ook vervangen.

Maciek (0), 16 jaar geleden

Nou waterpomp en thermostaat nieuw en niks...

hij stookt warm, blijft 10-15 minuten op temperatuur en loopt dan heel langzaam richting rood...stationair allemaal..

snap het niet(ook nog steeds geen interieurverwarming bij stilstan),help?

BMWWillem (0), 16 jaar geleden

lucht in het systeem. Wat voor type motor heb je een M20(12 klepper) of een M50(24klepper)?

Maciek (0), 16 jaar geleden

het is een m50.ontluchten helpt niet lijkt het..er komt op een gegeven moment heel veel stoom uit de ontluchtingsnippel als deze iets openstaat.

stefan84 (0), 16 jaar geleden

of toch lucht in je systeem,of met een beetje pech iets aan de kop/koppakking!

laat deze motoren maar niet te lang in het rood lopen,kun je zo de kop weggooien.

vul eens koelvloeistof bij en draai de kvs sensor in de kop een paar slagen los,als de kvs hier uit komt,is de lucht grotendeels weg.

heb laatst nog gehad bij deze motor dat de nieuwe waterpomp van 2,5 maand oud,toch weer kapot gegaan was,en ik gewoon onder garantie een nieuwe heb gekregen.

heb je er ene met een plastic schoepenrad ? kan deze ook los van de as liggen en niet draaien zoals hij hoort te doen.zo kun je deze problemen ook krijgen.

Stefan

CLAAS TECHNIEKER (0), 16 jaar geleden

Lucht in systeem via koppakking [compressie naar water kanaal]te controleren door.

Motor op normale bedrijfs temperatuur brengen.[thermostaat is dan open als deze goed is].
Dan contact af zetten en radiateur dop voorzichtig los draaien.
Koelvloeistof bijvullen tot aan de hals van de radiateur [dop eraf laten].
Motor starten dan kijken of er tijdens stationair draaien luchtbellen uit de radiateur komen zoja
dan komt dit uit de compressie ruimte en is de koppakking lek

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.