close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 0: pakking

Bouwjaar: 2007

hallo, ik heb mijn cilinderkop van mijn bmw 730i m30 6cyl afgenomen en de koppakking was stuk ter hoogte van de 6 e cylinder, het waterkanaal was door en vandaar het warmlopen en veel druk op de , darmen en moest altijd water bijdoen en ontluchten,heb kop binnen gestoken om te vlakken en aftepersen en heb hem vrijdag terug. weet iemand wat er eventueel de oorzaak kan zijn? GRAAG EEN SEINTJE AUB

Geplaatst door

rolrubamb (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

er is al eens een nieuwe koppakking gestoken zou het mogelijk zijn dat ze de kop niet gevlakt hebben de vorige keer en het waren nog altijd oude bouten die erin zaten, dus waarschijnlijk geen nieuwe rekbouten.zou dit de oorzaak kunnen zijn?.

rolrubamb 0

17 jaar

hoe lang is dit geleden? wat is bouwjaar. De oude BMW 6-cilinders hadden vaker problemen met koppakking.
Dit komt geloof ik door een gietijzer onderblok en een aluminium cil.kop.

320 0

17 jaar

mijn bmw is van 1991 een730i e32 m30 6cyl ik heb er35000km mee gereden .
begin december de thermostaat defect(bleef open staan en motor werd niet warm )..
ik heb de thermostaat na 6 weken vervangen en daarna is alles begonnen .
ik kon nog op den duur juist nog boodschappen doen moest 3 tot4 maal water bijdoen en ontluchten .hij is geen enkele keer in de rode themperatuurszone gekomen en ik heb er ook nooit de zot mee uitgegangen altijd eerst op themperatuur laten komen alvoor ik een beetje sportief reed.
vandaar mijn twijfels

rolrubamb 0

17 jaar

meestal laat men de kop vlakken en draait men de oude bouten erin.die draaien ze vast met een bepaalde waarde. maar de bouten zyn uitgerekt dus draait men de bouten vast in het onderblok terwyl de cilinderkop niet vast genoeg zit. gevolg: koppakking kapot.

mart-vervoort 0
badge

17 jaar

bedankt voor de reaktie tot later

roland

rolrubamb 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 0 of stel zelf een nieuwe vraag.