Hoi,
Ben bezig met elektronische tempomat cc set in een een BMW E36 te bouwen, er zit geen handleiding bij dus moet het een en ander zelf uitzoeken.
set is afkomstig vanuit een xanta meen ik, nu weet ik dat vdo erg veel verschillende regeleenheden voor verschillende merken heeft ontwikkeld, zelfs zover dat aantal merken de set standaard nieuwbouw levert. dat terzijde mijn vraag;
*is het zo dat het snelheid sigaal geprogrammeerd moet worden? blok of sinus en bpm's? hoe precies?
*weet iemand de plek en kabelkleur van tacho-signaal ala e36? (motorruimte liefste)
*wat voor voeding wil de tempomat; geschakeld of continu?
*snelheids signaal is neem ik aan wit rood kabel?
*verder bedrijfsrem en koppelings schakelaar?
alvast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Je vindt het snelheidssignaal achter op het instumentenpaneel blauwe connector pin 15 of zwart-witte draad in radiostekker. Unit instellen op blokvormig signaal, Impulsgetal F 4500-5499 impulsen per km
Bijgaand de inbouw handleiding.
[url=http://home.planet.nl/~pothu003/doc/crui...]VDO Tempomat Montage und Einstellung Anleitung[/url]
kijk dat zijn de antwoorden !
het feit is zo dat ik niet dat type stelmotor heb met microswitches.. ik vroeg met al af hoe ze die instellingen wilde weten.. misschien hoeft het bij mijn typ niet eens denk ik aan.
ik heb een motor met witte ronde 5 pins connector en een 15?polige regeleenheid met ind.nr:83.601
heb het nog niet voor elkaar.. afgelopen weekend nog wat tijd aan besteed.. heb nu wel de vdo waar jij de handleiding voor geupload hebt.
ik wou je ene prive bericht sturen maar heb je mail nergens.
weet je zeker dat tacho die draad is? heb nu dunne zwart/wit uit radio connector boom maar systeem draait nog niet..
Ik heb deze informatie uit een inbouwhandleiding van VDO.
Weet je zeker dat het systeem niet werkt? Je moet wel harder rijden dan 30-40 KM/U voordat hij de zaak overneemt. Door het door een ander pulsgetal in te stellen kan je hier mee wat spelen.
De mijne werkt pas bij 35 KM/U. De CC werkt ook niet goed als er LED-remlichten zijn gemonteerd. Hier blijft een drempelspanning van 0,6 Volt overheen staan.
Je kan dit oplossen door een weertstand parallel aan het remlicht te monteren.
ik sta voor een raadsel..
afglp. zondag weer veel te veel tijd aan besteed;
#schakelaar doorgemeten, deze verbind contact tussen grijs en groen in 'set' richting; werkt.
#andere frequenties geprogrameerd door dip switches te verzetten; geen effect
#voeding, rem signaal en snelheid gedubbelchecked; lijkt in orde
ik ben nog steeds zwaar aan het twijfelen of er echt een snelheid signaal op die zwart witte draad komt, ik heb pin 15 aan blauw stekker achter instrm.combi doogemeten maar deze staat niet in verbinding met draad zwart wit en radio stekker. pin nr.2 wel.
ook zit er een klein rood 3mm ledje in de stelmotor naast de dip switches, deze doet niets ook niet bij ingschkd. voeding aan cc.
enige tips/hulp??
mvg
Ik heb verder geen ervaring met BMW. Stel anders een vraag op het forum op dit gebied. Misschien dat een ander je wel aan de juiste aansluit-informatie kan helpen.
In de handleiding staat beschreven hoe je een functietest kan doen. Heb je dit al eens nagelopen?
Zijn de zwevende zekeringen niet kapot?
nee, die test ciclus is het eerste wat ik ga doen als ik tijd heb..
bedankt zover.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 0 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar