Het probleem waar ik mee geconfronteerd wordt op mijn coupé (2001) is het volgende: van zodra de bedrijfstemperatuur wordt bereikt, blaast de aanjager afwisselend ttz van niets tot maximaal en dit steeds herhalend. De display volgt deze wijzigingen niet. Ook manueel de ventilatie/airco regelen, lukt niet : het gewenste niveau kan wel op de display worden ingesteld, maar hetzelfde fenomeen doet zich voor. De enigste optie is het systeem uit te zetten. De airco zelf functioneert naar behoren, de koeling op zich is dus geen probleem.
Graag raad.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Final stage resistor kapot. Gebeurt wel eens vaker. Wel een kostbaar geintje als je het bij de dealer laat doen. Het onderdeel zelf is iets van 150,- en zit aan de passagiers kant onder het dashboard. Op www.e46fanatics.com is ergens een DIY (Do it Yourself) te vinden over hoe je het onderdeel moet vervangen. Blijkt lastig te zijn
Boccaccio, alvast bedankt voor het snelle antwoord, maar is deze Final stage resistor wat men noemt de kachelweerstand ?
17 jaar
Dat zal de nederlandse vertaling zijn ja.
17 jaar
Heb je dit probleem al opgelost? Was het de weerstand?
17 jaar
Nieuwe eindtrap (FSU) aangekocht bij de plaatselijke dealer(78,95 euro) , 2 uurtjes werk en probleem opgelost. Met dank aan de vele DIY's.
17 jaar
Mooi zo!
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar