BMW 3-Serie: Probleem met koelvloeistof.

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine

Hallo,

Ik ben mehmet en woon in uden, ik ben sinds kort een eigenaar van een bmw 318i 1998

Ik heb een probleem!!!!

Ik heb 120 km gereden sinds dat ik de auto heb gekocht, toen ik me auto 10 min. Met draaiend motor liet lopen kwam er allemaal koelvloeistof eruit. Ik heb de auto meteen uitgezet.

Ben naar de garage geweest en het punt is dat de ventilator niet aanslaat.
Ze hebben het met accu en kabels geprobeerd en hij doet het wel met constant stroom, dus daar ligt het niet aan.
Ze hebben deze onderdelen vervangen::
- sensor van radiator
- thermostaat
- reservoir koelvloeistof
- waterslang

Deze onderdelen hebben ze vervangen en het vin wil niet aanslaan, ze hebben ook de waterpomp bekeken of die kapot was maar die is nog in goedestaat.

De moto loopt als een stille zonnetje, geen olie bij koelvloeistof , geen water bij olie, geen rook uit uitlaat.

Elke keer dat ze nieuwe koelvloeistof bijvullen staat het slang op springen, daschboard geeft 90 graden aan.

Heeft er iemand hier een antwoord op??

Mvg mehmet

Uden20

Geplaatst door Uden20 (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

Petje57 (0) PRO, 10 jaar geleden

Er zal dan toch iets met de aansturing v/d koelventilator zijn. Zo te lezen komt de motor aan de kook omdat de ventilator z'n werk niet doet.

Uden20 (0), 10 jaar geleden

Precies, de ventilator doet zijn werk niet.

Omdat ze veel onderdelen hebben vervangen, zeggen ze dat er nog 1 optie is en dat is koppaking vervangen.

Is dit juist??

Petje57 (0) PRO, 10 jaar geleden

Heb ik ook nog even aan gedacht.
Dat is vrij simpel te controleren via een druktest of via een CO-test in het koelsysteem.
Bij het eerste zetten ze 1 voor 1 de cilinders onder minimaal 10 bar druk en bij de 2e gaan ze uitlaatgassen meten in/boven het koelwaterexpansievat.

Een koelventilator is meestal massa geschakeld. Het zou dus kunnen zijn dat de ventilator wel spanning krijgt maar dat er iets is met de massa ( = aarde ) verbinding. Dan helpt het vervangen v/d radiatorsensor ook niet.

GJBAutos (0) PRO, 10 jaar geleden

Gaat het hier om een e36 of een e46?

Voordat ik de koppakking zou vervangen zou ik eerst via de computer kijken wat er precies gebeurt. De aanduiding op het dashboard is geen goede indicatie van de werkelijke temperatuur.

Via de computer kun je zien of de fan ook echt wordt aangestuurd of niet en wanneer dat die dat doet.

ge Martin

Uden20 (0), 10 jaar geleden

Het is een e46 model, ik zal dit aan de bedrijf doorgeven.
Bedankt voor de tips..

Maar moet de koppaking anders alsnog vervangen worden?

Mvg mehmet

GJBAutos (0) PRO, 10 jaar geleden

Bij een e46 wordt de fan aangestuurd door de computer, die kun je met een uitlees computer ook doen, als dit niet werk dan zit het in de aansturing, het kan ook zijn dat de computer niet de data binnen krijgt om de fan te laten draaien.

Of de koppaking moet worden vervangen kan ik niet zeggen, het kan zijn dat de koppakking lek is gegaan omdat de motor te heet is geweest maar dat hoeft niet zo te zijn. Denk dat het niet aanslaan van de fan een apart probleem is.

gr Martin

Uden20 (0), 10 jaar geleden

Bedankt voor uw snelle reactie, en het helpen met mijn probleem.

Ik zal het aan de garage bedrijf doorgeven.

Mvg mehmet

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.