BMW 1ER REIHE: problemen met stuurslot van bmw 118d bj 2006

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: 204D4, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 90

Hoi iedereen,

Gisteren wilde ik na nachtdienst naar huisleepdienst mijn bmw 118d bj 2006 met 266300km op de teller. Maar toen ik sleutel in contact deed kwam stuurslot niet vrij, sterker contact kwam niet in. Op forums lees je zoveel verschillende dingen.pechhulp gebeld en ik had geluk dat mijn wielen recht stonden en kon zo naar huis getakeld worden. Op dashboard kwam een oranje stuur met slot erop.
De sleepdienst denkt dat of de accu te zwak is omdat wanneer ik deurvergrendeling open stuur je op dashboard wijzertjes bewegen. Terwijl de garage zegt stuurslot kapot.

Op forums lees je over een counter die telt en ie moet je resetten of een update.

Wie kan me helpen hoe ik het kan controleren. Ik heb zelf een diagnose kabel met laptop van Inpa daarmee zag ik geen storingen.

Vr gr

mountj

Geplaatst door mountj (0) , lid sinds 7 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 1-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

kaleido 1 (965) PRO, 7 jaar geleden

Waarom de accu niet even opladen en/of de accu laten testen om dit uit te sluiten ?
Niet alle universele uitleesapp. kan ver genoeg in bepaalde systemen komen .
Geen ANWB sleepdienst ?

mountj (0), 7 jaar geleden

Ik had accu wel gekoppeld met een startende diesel mercedes. Of moet ik accu echt opladen.

Vr gr

kaleido 1 (965) PRO, 7 jaar geleden

Opladen en dan laten testen , zeker als hij meer dan 4 jaar oud is.
Mocht de accu goed zijn , laadspanning controleren en eventueel lekstroom , je staat niet maar zo met te weinig accu spanning.

mountj (0), 7 jaar geleden

Is goed zal accu morgen opladen en als die stuurslot nog niet loskomt laat ik accu testen. Bedankt voor jouw input.

Vr gr

mountj (0), 7 jaar geleden

Weet jij toevallig wat deze foutcodes betekenen. Kan er niets van op internet vinden.

Hans4040 (190) PRO, 7 jaar geleden

Niet te lezen, plaats even een betere foto of schrijf de code`s hier op.

mountj (0), 7 jaar geleden

Codes zijn

9A0D
9A0E

mountj (0), 7 jaar geleden

Meer als 24uur accu op lader gehad en weer aangesloten maar. Stuurslot nog steeds niet losgekome. Ik weet het echt niet wat er niet goed is. Zag via InPa bmw diagnose dat er 12,4volt word gemeten, dat zou normaal toch genoeg zijn.

Ik denk zelf dat het wel iiets softwarematig is.

Wie kan me helpen? Ik heb wel een filmpje via Inpa status van ELV wanneer ik probeer te unlocken . Hoe kan ik die laten zien hier.

Vr groet

mountj (0), 7 jaar geleden

Ik heb het filmpje op youtube gezet, daar is te zien wat er gebeurt wnnr ik met stuur beweeg. Je ziet de status van de ELV.
Link is:

https://youtu.be/cuotn0mzwew

mountj (0), 7 jaar geleden

Beste experts,

Weer de computer aangesloten aan mijn bmw, dit keer ging ik de status vn de klemmen CAS module.
Wat zag is dat KL31 ELV te lage spanning heeft. Weet iemand waar ik deze klem kan vinden? Hieronder een link naar youtube waarop gezien hoe analoge aanduiding via INPA te zien is. Daarnaast zie je bij spanning HALL 12 en Spanning HALL34 dat de spanning heel snel van 0volt naar 11volt gaat en dan heel snel op en neer. Weet iemand waar ik moet kijken?
Link:
https://youtu.be/3_euywsH8qk

mountj (0), 7 jaar geleden

Hallo forummers,

Is er echt niemand die mij kan helpen?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 1-serie of stel zelf een nieuwe vraag.