Hallo,
Ik heb sinds een tijd een BMW 1 serie 118i, N43 uit 2007 die bij een warme motor, en eigenlijk altijd bij stationair draaien of file rijden een lage olie druk melding aangeeft.
Ooit begonnen met een nieuwe olie filter, toen een nieuw olieventiel, vervolgens maar een ketting revisie laten uitvoeren bij de XXX (BMW dealer).
Twee maanden later verschijnt de melding weer bij dezelfde omstandigheden.. Volgens XXX geeft hij nu een andere code aan als voorheen en valt het niet onder de garantie van de revisie. (2000,-) (Heel coulant van XXX...)
Ik ben ik ten einde raad.. wie o wie kan mij hiermee verder helpen?
Met vriendelijke groet,
Jamal
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het noemen van de dealernaam draagt niet bij aan een oplossing.
Is de oliedruk al eens gemeten?
Is de toestand van de oliepomp bekend?
Wat waren de foutcode`s ?
Excuses voor het benoemen van de dealer.
Een olie druk test is onlangs uitgevoerd, het resultaat hiervan was positief.
De staat van de oliepomp en de foutcode zijn bij mij momenteel helaas niet bekend.
7 jaar
Is de carterpan toen ook uitgebouwd?
Zo niet advies dit wel te doen.
Waarom, omdat er afgebroken delen van de distributiekettinggeleiders in het carter vallen en voor de aanzuigzeef gaan zitten waardoor je melding oliedruk krijgt.
Is de carterpan al wel uitgebouwd geweest en zijn er geen brokstukken gevonden dan is het advies om het oliedrukregelventiel van de oliepomp te vervangen.
De opbrengst van de oliepomp is namelijk geregeld via dat ventiel en is vanaf buitenaf vervangbaar ( dynamo uitbouwen en dan zie je hem zo zitten )
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 1-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
7 jaar