close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 5-Serie: rauwe motor

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: e39 525tds m51

sinds kort loopt mijn auto erg rauw beetje als traktor
soms loopt hij goed en is hij erg stil,
dan opeens zomaar begint hij heel rauw telopen,het brand stof gebruik gaat omhoog de bak gaat meer terug schakelen lijkt wel om minder vermogen te compenseren.
ook gaat hij een fractie minder hoog stationair draaien.
het lijkt alles wel te beinvloeden heb het idee dat het electronisch is maar hij geeft geen storring,
ook is de pomp onderhanden genomen en is hij al een paar keer op tijd gesteld.
en mijn motorstorings lampje doet het niet ook mijn olie lampje doet het niet kan het zijn dat mijn computer niet goed is of de software.
heb een tijd geleden een keer sluiting opmijn accu polen gehad.
al met al de dealer weet het ook niet.
gr.l

Geplaatst door

dechenetimmerwerken (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Het motorstoringslampje hoort op zijn minst al te werken, ook zo makkelijk is het lampje van de oliedruk.

Is er nergens een zekering kapot toevallig ?

Is de auto al eens uigelezen geworden ? Het rauw lopen kan ook zijn dat de motor in noodloop draait, is dat rauw lopen voorbij als je hem even uitzet en dan weer opnieuw start ?

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

de auto is al 6x uitgelezen geeft geen melding.
ook heb ik alle zekeringen na gekeken.
het lijkt inderdaad dat als ik hem uitzet en weer start het even weg is ,het varieerd een beetje.
hij heeft 2x storring op mijn bak gegeven (storing in het electronisch brein in de vers.bak)
deze zijn gereset.
welk aparaat laat het m.storrings en olie lampje branden. ?

ook doet mijn onderhoud indicatie het ook niet op mijn cockpit.

Voorgloei/DDE-lampje wordt door het instrumenten paneel aangezet als de DDE daar een signaal voor geeft.
Lampje gaat aan onder een motor-temperatuur van 60 graden Celsius en de text "Pre-heating" zou dan ook moeten verschijnen.
Ook bij een fout zou het lampje aan moeten gaan te samen met de text "Injection system".

Is het instrumentenpaneel al eens uitgelezen? Want lijkt erop dat daar de fout zit.

oldford 0
badge

14 jaar

is mijn instumenten paneel uit te lezen dan?
en als ik vraag aan de dealer of ze hem willen uitlezen dan mag ik toch verwachten dat ze heel de auto uitlezen'.
en het gaat niet om het vergloeien dat doet hij wel
het gaat om het motorstorings lampje en mijn olie lampje en het lampje voor mijn niveauregeling doet het ook niet en de indicatie voor onderhoud jeweetwel de ledjes op een rij.
kan dat geen verband houden met de motor storing die ik heb.
ze kunnen namelijk mijn motor magement niet uitlezen.
gr.l

wil graag nog even toevoegen dat de onderhoud indicatie wel aangaat als ik hem op contact zet maar hij staat al een half het zelfde en ik rij toch redelijk wat kilometers.
dij de dealer hebben ze geen idee ze weten het ook niet.

De informatie die je geeft is een beetje tegenstrijdig.
Eerst zeg je: de auto is al 6x uitgelezen geeft geen melding.
Nu zeg je: ze kunnen namelijk mijn motor magement niet uitlezen.

Er zou dus best een fout (of meerdere) in de DDE kunnen staan, alleen je kunt het niet zien.
Is de bedrading tussen diagnose stekker en de DDE al doorgemeten?

oldford 0
badge

14 jaar

hij is ook 6x uitgelezen en hij geeft geen meldingen volgens de dealer en als de computer kapot is kunnen ze dat niet uitlezen zeggen zij dat is een gok van 11oo euro.
ze doen erg vaag en zijn erg terughoudend.
wat is jou advies en waar moet ik beginnen?
gr l

Bezoek eens een andere garage of dealer om te beginnen..

Of hij kan uitgelezen worden en vinden geen storingen in de DDE en hebben alleen deze functie uitgelezen, of ze willen hem uitlezen maar op de e.o.a manier lukt dat niet en kunnen ze dus ook niks zien.

Dat is een groot en belangrijk verschil..

Voor je zomaar iets gaat vervangen, zou het handig zijn om eerst uit te zoeken waarom er niet uitgelezen kan worden.

Over die ledjes, die groene gaan dacht ik uit na 2000 km, dus 1 groen blokje, en die gele en rode een blijven een stuk langer aan ( grote service )

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Andere dealer voor een 2nd opinion lijkt mij geen slecht plan.
En dan zorgen dat de uitleesapparatuur weer verbinding krijgt met de motor-ecu.
Is niet alleen makkelijk om storingen te lezen, maar je kan dan ook de diverse lampjes aansturen en metingen verrichten.

oldford 0
badge

14 jaar

'hij kan wel gewoon uitgelezen worden alleen hij geeft geen storing 'ze kunnen niks vinden in de dde ,alleeen als de dde zelf niet goed is geeft hij dat niet aan toch?
kijk en dat van die lampjes aan sturen en metingen verichten dat kan bij mijn auto niet zeggen ze,ik heb een 525tds uit 99"'

[quote=dechenetimmerwerken]'hij kan wel gewoon uitgelezen worden alleen hij geeft geen storing 'ze kunnen niks vinden in de dde ,alleeen als de dde zelf niet goed is geeft hij dat niet aan toch?
kijk en dat van die lampjes aan sturen en metingen verichten dat kan bij mijn auto niet zeggen ze,ik heb een 525tds uit 99"'[/quote]
ze kunnen maar beperkt uitlezen zeggen ze omdat hij van 99"is

Nu zou ik zeer zeker naar een andere dealer gaan. Je kunt aan elke auto metingen verrichten, of die nu van 1980, 1990, 1999 of 2009 is.

En wat is "beperkt uitlezen"? Je kon een BMW van 1986 al uitlezen. Natuurlijk kun je bij een auto van 2009 meer uitlezen, maar je kunt genoeg uitlezen bij jouw auto. En ook het aansturen van allerlei zaken is mogelijk bij een DDE 2.2.

oldford 0
badge

14 jaar

bedankt voor je reactie.
het is ook net of ze het niet willen ofzo ik denk dat ze gewoon willen dat je hem daar neer zet en dat ze een dag of 2 mogen gaan zoeken a 150 euro per uur
ik moet morgen vroeg toch terug want ze3 hebben vorigeweek mijn niveau regeling opnieuw afgesteld maar dat was ook geen sucses want nu is hij inactiv dus dat hebben ze ook al niet goed gedaan.
gr.l

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.