BMW 1-serie 2005: Rechter achteras +ABS sensor vervangen - gevolg zwaar sturen?

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: 204D4, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 90

Ik heb een BMW 1 serie met het volgende probleem.

Ergens vorige week ging bij het wegrijden van versnelling 1 naar 2 mijn DTC lampje in het dashboard aan gevolgd door mijn ABS lampje. Toen gaf mijn auto geen gas meer kwam hierdoor in een noodloop en moest ik gesleept worden naar de garage.

Na onderzoek bij de garage bleek dat mijn ABS sensor rechtsachter kapot was en vervangen moest worden en vertelde de garage ook dat de rechter achteras vervangen moest worden omdat deze krom bleek te zijn. Als ze alleen de ABS sensor zouden vervangen dan zou het probleem niet verholpen zijn.

Nu zijn de 2 onderdelen vervangen en is het probleem verholpen alleen nu voelt het sturen behoorlijk zwaar aan in ieder geval niet meer zo licht als toen ik de auto naar de garage bracht wat behoorlijk irritant is. Garage zegt dat de stuurbekrachting gewoon werkt.

Wat kan dit zijn? moet de auto wellicht uitgelijnt worden om dit op te lossen? Kunnen de banden er verkeerd onder gezet zijn? Het zijn 19 inch velgen. Stuurbekrachtiging olie heb ik gecheckt en zit meer dan genoeg in.

vanhouten25

Geplaatst door vanhouten25 (0) , lid sinds 2 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 1-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

kaleido 1 (1350) PRO, 2 jaar geleden

Uitlijnen moet zo wie zo .
Hebben ze de accu los gehad bij de reparatie?

check

Beste antwoord, geplaatst door vanhouten25 (0), 2 jaar geleden

Dank voor je bericht, Ik weet niet of de accu los geweest is..

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 1-serie of stel zelf een nieuwe vraag.