close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: Rem loopt aan zuiger vast e46

Bouwjaar: 1999, Motorcode: 316

Hallo ,
Wie kan mij uitleggen hoe mijn rem weer gangbaar maak deze loopt aan dus trekt hij in het stuur ,
de zuiger zit vast of werkt niet goed , andere zijde werkt perfect maar hoe los ik dit op ??

m.v.g. M

Geplaatst door

mausser (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Mausser.

Zijn het niet de blokken die vast blijven zitten? zou eerst eens kijken of die gewoon eenvoudig kunnen bewegen , mogelijk is de ruimte vervuild en volstaat het schoonmaken tussen blokken en geleider . Vervuiling komt door roest en remstof en behoort ook te worden schoongemaakt bij blokken vervanging . dus eerst daar naar kijken alvorens je met de zuiger aan de gang gaat

Jaap A

Jaap A 0

12 jaar

Een vast zittende zuiger komt bij deze modellen vaker voor, als het de blokken zijn dan moet er al heel lang niets aan gedaan zijn voordat die er voor kunnen zorgen dat de auto naar 1 kant gaat trekken. Een vast zittende zuiger is wel weer gangbaar te krijgen maar dat is meestal maar een tijdelijke oplossen omdat hij uiteindelijk weer vast gaat zitten, als je hier geen ervaring mee hebt zou ik er niet zelf aan beginnen.

gr Martin

GJBAutos 0
badge

12 jaar

Waarschijnlijk zit er een roestrand op de remzuiger waarop die blijft hangen. Roest kan je verwijderen maar de coating is dan ook weg en gaat ie daar weer roesten. Nieuwe, losse zuigers ben ik niet tegengekomen, dus een nieuwe remtang. Links en rechts verschillen let erop bij aankoop.
Naderhand even bijvullen en ontluchten. Zolang het reservoir vol is en je niet op de rem trapt komt er geen lucht in.

MJ 0
badge

12 jaar

Roest op (de zijkant van) de remblokken schraap je er gewoon af met een mes.
Roest op de remzuigers poets je er af met tandpasta + borstel.
Dat de bovenlaag daarbij iets beschadigd raakt/ zou raken is geen enkel probleem: Gewoon de remzuiger invetten met rem-olie of vet (ook onder het stof-membraan) en er ontstaat zeker geen roest meer.
Controleer nog wel of er geen gaatje in het membraan zit. Dat kan de oorzaak zijn van het optreden van condens => roest onder het membraan.
Voor het plaatsen van een nieuw membraan moet de remzuiger even uit de cylinder.
Voor alleen schoonpoetsen van de remzuiger is het voldoende als deze tijdelijk even wat verder naar buiten wordt bewogen (simpel door te remmen met verwijderde remblokken). Een remblok laten zitten voor begrenzing van de verplaatsing.

oke dan ga ik dit morgen doen ,rem schijven en blokken zij een 1,5 maand geleden vervangen dus daar kan het niet aan liggen
schoon maken die handel dus dank u

mausser 0

12 jaar

Als de blokken er pas 1,5 maand op zitten, zal een vastzittende remzuiger welhaast de oorzaak van het probleem zijn. Remzuiger naar buiten drukken tot je schoon oppervlak ziet.
Als je niet bang bent voor ontluchten, dan de hele remzuiger uit de remcylinder drukken.
De losgeschroefde remleiding tijdelijk afdichten met een stukje plastic + elastiekje.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.