auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

BMW 3-Serie: rem probleem E36

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Benzine, Motorcode: 235i

Ik heb een probleem met mijn remmen zojuis ben ik kompleet er door heen getrapt met een berg af te gaan was even schikken opeens niets meer daar met 60km nja goed maar wat is meestal het probleem de hooftrem cylinder of de abs pomp iemand dit al es eerder gehad ? ook als de motor stil staat (niet draaid dus ) is er geen druk meer op het pedaal je voelt dat de druk langzaam eruit geduwt wordt .ik heb nergens een lekage op de remmen of lijdingen dat heb ik al na gekeken ook de rem vloeistoef blijft gewoon op pijl dus hij duwt geen olie naar de bekrachtiger in .vandaar ik sterk zit te twijvelen over de abs pomp .

Mischien kan iemand hier mijn twijfel bevestigen voor ik de boel uitelkaar ga schroeven

Alvast bedankt
Gr Daan

Geplaatst door

driver3 (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Wanneer is de remvloeistof voor het laatst vervangen?
Kan zijn dat de boel gewoon kookt. Laat hem eens rustig afkoelen en dan nog een keer proberen.

oldford 0
badge

15 jaar

Nou de olie is nog geen maand geleden vervangen door het hele systeem dus lijkt me sterk en hij wordt iedere dag gebuikt staat geen dag stil en rij er ongeveel 600 a 700 km per week mee alleen vandaag niet heeft vandaag net 300 mtr gelopen en bij de eerste keer remmen niets aan de hand maar toen ik uit de winkel kwam en weg reed moest ik remmen en plots was er niets meer dus :S beetje vreemd maar ja kan altijd gebeuren

driver3 0

15 jaar

De eerste verdachte lijkt mij de hoofdremcilinder..

Ze gaan wel vaker kapot,met dezelfde klacht als nu,en daar hoeft hij niet per se voor te lekken.

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

Ah, dan zal het ook wel geen berg geweest zijn waar je af reed. Maar een van de mooie Limburgse heuvels.
Ik dacht dat je op vakantie was en een echte berg was afgereden.

oldford 0
badge

15 jaar

Ik lees dat kort geleden de remvloeistof is vervangen. Als het ontluchten op de ouderwetse manier is gebeurd door steeds het pedaal volledig in te trappen is het vrij waarschijnlijk dat daardoor de hoofdremcilinder is overleden.


vr.gr. Theo

hahah nee oldford zo’n berg was het dan nou ook weer niet nee maar toch wel een flike eigenlijk als jem laat rollen van boven af dan gaat het toch aardig hard met 60km en recht op een centrum af :S:S tja is wel ff spannend maar gelukig nog een goede handrem om een beetje te spelen en rem helemaal ingedrukt dan remde hij wel een heeeeel klein beetje maar goed te wijnig hellaas
Stefan bedankt voor je berichtje ik zal die van het weekend dan eens demonteren en kijken hoe de rubbertjes zijn ervan ze hoeven idd niet te lekken als het het achterste gedeelte is dat is me bekent zie ook nergens olie weg komen dus alles blijft mooi op pijl maar als de motor draaiet en trap pompent op de rem zie je de vloeistof een beetje dansen in het potje

driver3 0

15 jaar

hoi theo het ontluchten heb ik idd toen op die wijze gedaan dus hij kan dan idd goed overleden zijn
maar wat mij al vaker is op gevalen vandaar ik ook de abs pomp een beetje verdenk als ik nu een tijdtje gereden had en ik reed eens achteruit ofzo en remde dan dan wam ook de abs afen toe eens in werking vandaar ik die ook wel een beetje verdenk

driver3 0

15 jaar

Daan

Dat de ABS even in werking is getreden kan meerdere oorzaken hebben,het hoeft niet meteen de pomp ervan te zijn,en als je iets aan de ABS zou hebben,heb je normaal gesproken nog ( altijd ) rem druk.

Als het ABS lampje ook brand tijdens het rijden zou ik deze eens laten uitlezen om een eventuele storing te kunnen achterhalen.

We wachten even af.

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

Hey stefan
Nou nee het lampje brand niet tijdens het rijden dus dan lat het denk ik idd alleen maar de hoodrem cilinder zijn ik ga hem morgen uit bouwen en laat het weer even weten als het opgelost is

alvast bedank voor die gene die al iets hebben laten weten
Gr Daan

driver3 0

15 jaar

Nou vandaag nieuwe hoordrem geplaats en het is nog altijd niet goed dus die zal niet stuk zijn maar dan toch de abs pomp heb ik het vermoeden of de bekrachtiger

driver3 0

15 jaar

Probleem is opgelost dus kan wat mij betreft gesloten worden de rem lijding naar achter zat ergens dicht ondangs het vernieuwe van de olie. heb deze kompleet door geblazen de boel goed ontlucht en hij doet het weer als nieuw..toch 300 euro kwijt aan een hooftremcilinder maar goed dat maakt niet uit dan weten we dat die zeker goed is nu :D

Wil jullie toch allemaal bedanken voor de berichten

Gr Daan

driver3 0

15 jaar

Trap je met een dichte remleiding compleet door je remmen zoals je schreef?

vr.gr. Theo

Hallo Theo
Ja op het moment dat de hooftremcilinder stuk was wel ja denk door de druk ofzo geen idee maar lijkt er dan wel eigenlijk op dat hij links achter nooit goed gewerkt heeft want die zat dicht mischien heb ik gewoon net de dome pechh gehad dat nu opeens ook de hooftrem stuk is gegaan maar goed het is en blijft idd vreemd maar al met al alles werkt weer lijdingen zijn schoon en een nieuwe hoofdrem erop en heb nergens geen last meer van heb de aude nog gedemonteert en de keeringen waren idd stuk van de achter remmen dus zeg maar het tweede gedeelte van de cilinder .

Gr Daan

driver3 0

15 jaar

Daan..

Heeft er niet gewoon lucht in de leidingen gezeten ??

Je hebt de remvloeistof vervangen zoals je zegt,dus heb je de boel ook moeten ontluchten,dan is er toch ook overal olie uit de nippels gekomen ?

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

Idd als je remleiding dicht is heb je juist een druk en zakt je pendaal niet weg. Lucht is samendrukbaar dus als er lucht in je leiding aanwezig is zakt je pendaal tijdens het trappen helemaal naar benee, en voelt hij sponzig aan.

Bas_petiet 0
badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.