BMW 5-Serie: Remblokken vervangen 524td ('88)

Bouwjaar: 1988, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.4 td

Heeft iemand ervaring met het plaatsen van nieuwe remblokken voor?
Ik heb de zuiger helemaal terug kunnen duwen maar het lukt me niet om het tweede remblokje er tussen te krijgen.
Het blijft steken op 3 a 4 mm. maar misschien doe ik iets verkeerd.
De remblokken zijn de juiste, dat heb ik al nagekeken.

tricko

Geplaatst door tricko (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 5-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

Hans4040 (320) PRO, 16 jaar geleden

Ik denk dat de geleiding vast zit, waardoor de remklauw niet meer heen en weer beweegd.
Zie rode pijl.

[url=http://imageshack.us][img]http://img140.imageshack.us/img140/1590/...[/img][/url]

tricko (0), 16 jaar geleden

Helaas, (nou ja..)
De geledingspennen zijn echter in hele goede staat.

Het lijkt er op alsof de remschoenen net iets te dik zijn.
Als ik het gedeelte waar de geleidingspennen er af haal, krijg ik beide blokken er zelfs niet tussen.

Er zit toch geen verschil in remblokken tussen een 524 en een 524td?
Misschien zit er niets anders op en moet ik er een stuk afschuren, maar dat vind ik nou ook weer zoiets.

Bedankt in ieder geval!

hellbat (0) PRO, 16 jaar geleden

zit wel verschil in remblokken tussen oud en nieuw type 524 td, omslagpunt in 88. misschien dat je het daar moet zoeken.

Oude type blokken zijn iets dunner dan nieuw type geloof ik

Ander misschien heb je nu blokken voor vaste schijf, terwijl je eigelijk voor geventileerde schijf moet hebben ofzo.

Groeten Marcel.

tricko (0), 16 jaar geleden

Ja ik denk dat dat het probleem wel moet zijn.
Het komt er gewoon niet tussen.
Ik heb nu de slechtste vervangen en maandag zal ik op mijn werk die andere 2 nieuwe een beetje afvlakken, het is maar één of 2 mm. ook degene met de sensor.

Heel erg bedank voor de antwoorden.

Freude_am_Fahren (0), 16 jaar geleden

In de meeste gevallen zit niet de geleiding geleidepen/ geleider (8 /14 = staal/rubber) vast, maar de remzuiger/ remklauw (13/1 = aluminium/ aluminium). Hier kan roest optreden, vooral (t.g.v. condens) als er een gaatje in de stofkap zit.
De remzuiger is (pas) helemaal ingedrukt als de groef in de remzuiger, waarin voorkant van de stofkap valt, nagenoeg gelijk ligt met de remklauw.
Aanbrengen van wat vet op het uitstekende deel van de remzuiger onder de stofkap voorkomt het vast gaan zitten van de remzuiger.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.