BMW 3-Serie: remleiding

Bouwjaar: 1989, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3.16i m40

hallo allemaal mijn remleiding lekt zo ongeveer onder de bestuderkant gekeken en een gat van 1minimeter en zo een 4cm doorgeroest ik keek naar het onderstel en die leiding begint van voren helemaal naar achteren [logi] maar in 1 geheel! met allemaal drei richtingen

dus wat is het beste 1 hele lange onderdeel er onder
2 er boven op gaan lassen [dus boven de gat]
3 de door geroeste plek zagen een stukje nieuwe tussen maken met van die rubbere slang
of metaal.

en mn tweede vraag hoe pomp je het lucht uit je remleiding zo dat mn remmen weer goed doen dat was het

bedankt allemaal graag in het makelijk nederlands

ayhan

Geplaatst door ayhan (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Hans4037 (0) PRO, 17 jaar geleden

Er is maar een oplossing de gehele remleiding venieuwen,al het andere wat je wilt is knoeiwerk en gevaarlijk.
Lassen kan niet en een slang er tussen gaat en mag niet eens daar is de druk veel te hoog voor tijdens remmen.

Hans

stefan84 (0), 17 jaar geleden

ben het helemaal met Hans eens!

hellbat (0) PRO, 17 jaar geleden

Bij de automaterialenhandel kun je koperen remleiding halen die je zelf in de goede vorm kunt buigen. Ook kun je ( ik tenminste wel) daar een setje lenen waarmee je de flenzen aan de leiding kunt draaien, uiteraard nadat je de passende wartels erop hebt geschoven.

Dit is ( Op het monteren van een originele nieuwe remleiding na) de enige juiste methode.

Groeten Marcel.

BMWWillem (0), 17 jaar geleden

Je kunt de remleiding ook origineel krijgen, dan krijg je hem op de juiste lengte (wel opgerold) met de juiste nippels eraan en wat ook belangrijk is......spotgoedkoop. Ik heb het nl een keer bij een 325i e30 gedaan, alle remleidingen vervangen, bij de dealer gehaald voor bijelkaar 20 euro.

ayhan (0), 17 jaar geleden

20 eoro dat is niks ,bij de sloperij zijn ze nog duurder en dan nog zelf demonteren altans bij baris wel ik ga zeker voor de nieuwe maar de 2e vraag hoe pomp je de lucht uit

moet je bij elke wiel de nippel los draaien [een beetje dan]en van binnen uit op de remmen constant drukken tot dat er olie uit spuit ,en dan gelijk dicht draaien zo dat er zeker geen lucht in zit {denk ik}of op een andere manier

alvast bedankt

hellbat (0) PRO, 17 jaar geleden

dat is wel de manier ja, een tweede man druk op de pedaal laten geven, dan rustig de nippel losdraaien totdat de tweede man aangeeft dat de pedaal onderin zit.
Daarna nippel dicht EN DAN PAS de pedaal weer laten opkomen voor de volgende slag.

Doorgaan tot er heldere nieuwe olie uit de nippel komt ( Bij voorkeur een stukje doorzichtige siliconenslang op de nippel monteren).

Begin bij het wiel rechtsachter ( Het verste van de hoofdremcilinder weg), en werk dan de weg terug naar voren tot je linksvoor uitkomt.

Eeen nog mooier systeem is een ZGN Easybleed-systeem, met een reservekannetje remolie wat je met behulp van je banden op druk zet, en op je remoliereservoir aansluit.
Kost 2 keer een drol, maar je hebt er o zo veel plezier van ( gaat 10 keer makkeleijker).

Groeten en succes Marcel

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.