BMW 5-Serie: remmen ontluchten

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.8

Hallo
ik moet van mijn e39- 528i- 1997 de achterremslangen voor de volgende APK vernieuwen, nu is dit een klusje van niets natuurlijk.
MAAR,... hoe onlucht ik de remmen ??? is dat een klus zelf te doen ivm de abs en andere zooi die erop zit.
Sleutel ervaring zat met ouwe meuk zonder abs,maar ik ben bang meer te slopen (abs computer) dan de kosten opwegen het te laten doen door de dealer.

Vriendelijke groet, Joop

camaro67

Geplaatst door camaro67 (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 5-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

GJBAutos (0) PRO, 13 jaar geleden

zolang je het rempotje niet laat leeglopen kun je hem gewoon op de oudewetse manier ontluchten. Niet het rempedaal helemaal intrappen maar met korte bewegingen ontluchten.

gr Martin

Punt (35) PRO, 13 jaar geleden

Joop, voordat je aan de slangen begint druk dan eerst het rempedaal in stukje in en zet dit vast . B.v. met een bandenlichter of stuk hout tussen stoel en pedaal. Als je nu de slang er tussenuit haalt en plaatst is het alleen een kwestie van die slang vullen bij het ontluchten. Maak korte bewegingen om de hoofdremcilinder inwendig niet te beschadigen. Bmw schrijft voor ieder jaar de remvloeistof te verversen ,dus als de gelegenheid zich voordoet is het nu. Succes.

camaro67 (0), 13 jaar geleden

Hoi Martin

Bedankt voor je reactie, kort intrappen is bedoelt om de cups in hoofdremcilinder niet te beschadigen neem ik aan,maar ik lees veel verhalen over het drooglopen ofzo van de abs pomp, en daar was/ ben ik een beetje bang voor.
Ik heb ook een vacuumpot dus intrappen zou ik niet eens hoeven te doen,maar het moet dus volgens jou geen probleem zijn ivm de abs pomp.

vriendelijke groet, Joop

camaro67 (0), 13 jaar geleden

Hoi Punt
Ik typte en jij plaatste :-)
Dan zal ik het zelf maar doen,maar wat is de reden om de rem in te trappen en vast te zetten.

vriendelijke groet Joop

Punt (35) PRO, 13 jaar geleden

Dat pedaal een stukje indrukken voorkomt dat je in een plas vloeistof aan het werk bent. Compensatiegaatje is dan afgesloten . Groeten.

Freude_am_Fahren (0), 13 jaar geleden

Met druk op de remleiding + losgekoppelde remleiding komt er toch meer remvloeistof naar buiten dan zonder druk ?

Volgens mij is dit de handigste manier:
- Remvloeistof reservoir tot boven toe vullen
- Geen druk op het rempedaal
- Oude remleiding bij de remklauw loshalen
- Stukje plastic in/ om het oog van de banjo-bout van oude slang met elastiekje vastzetten (voorkomt leeglopen van de remleiding)
- Niewe remleiding eerst aan de remklauw monteren
- Oude (flexibele) remleiding loskoppelen van metalen remleiding
- Nieuwe (flexibele) remleiding monteren aan metalen remleiding (wordt nu - deels, er blijven altijd luchtbellen in zitten - gevuld met olie uit de rest van het leidingsysteem)
- Vaccuumpot aansluiten aan de ontluchtnippel
- Remvloeistof reservoir nog een keer bijvullen
- Ontluchtnippel los + nieuwe remleiding ontluchten (tussendoor niveau van remvloeistof reservoir in de gaten houden)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.