BMW 3-Serie: Remverschil voorrem

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 318

Mijn linkervoorrem werk minder dan mijn rechtse volgens de keuring ongeveer 30% minder wat kan ik daar aan doen ,in de garage zal men zeggen nieuwe remklauw de wagen is 8 jaar en ik voel of merk dat niet

je12er1051

Geplaatst door je12er1051 (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

17 Reacties

jan5047 (0) PRO, 11 jaar geleden

maak het geheel eens goed schoon blokken demonteren en kijken of de zuigers niet te zwaar gaan of de geleide pennen. te zwaar gaan

je12er1051 (0), 11 jaar geleden

kan ik tocht niet misdoen hoop ik

jan5047 (0) PRO, 11 jaar geleden

dat begrijp ik niet sorry

je12er1051 (0), 11 jaar geleden

ik kan toch niets verkeerd doen als ik dat zelf doe bij het demonteren van de rembloken

jan5047 (0) PRO, 11 jaar geleden

nee als je goed oplet hoe het heeft gezeten niet, één kant tegelijk heb je altijd nog een voorbeeld

je12er1051 (0), 11 jaar geleden

bedankt voor de info zal het eens proberen en geef u de uitslag hoe het afgelopen is bedankt

Punt (35) PRO, 11 jaar geleden

Er staat op internet een filmpje van dit onderwerp van jouw type auto .
Als ik jou was zou ik eerst bij iemand kijk hoe dat gaat en waar je extra ! op moet letten . Warmtebestendig vet.!!
Je kan in 5 min meer verknoeien dan dat je in uren weer kan repareren .
Succes.

Freude_am_Fahren (0), 11 jaar geleden

Zonder iets te demonteren kun je controleren of de remschijf aan de zijde met minder remwerking niet vervuild is. Zo ja dan schoonmaken + eventueel licht opschuren.
Als er vettigheid op de remschijf aanwezig is dan niet alleen de remschijf maar ook de remblokken (na loshalen van de remklauw) schoonmaken (met wasbenzine of zoiets) + opruwen met een staalborstel.
Uiteraard dienen remklauw + remzuiger soepel te kunnen bewegen. Bij de remzuiger test je dat door hem (met gedemonteerde remklauw) iets* naar buiten te laten bewegen, door het rempedaal in te trappen.
Er mogen geen roestsporen onder het stofmembraan vandaan komen. Is dat wel het geval, dan de roest wegpoetsen. Met een lijmtang moet je de remzuiger zonder moeite weer terug de remklauw in kunnen drukken. Blijven de roestsporen lang (remzuiger al wat verder naar buiten gedrukt) aanwezig dan is het eigenlijk beter de remklauw los te koppelen van de remleiding en de remzuiger helemaal uit de remklauw te drukken (perslucht/ fietspomp + vingers weg tussen zuiger-remklauw!)

*) Niet te ver, anders valt de remzuiger uit de remcilinder (remklauw) en heb je er een ontlucht-klusje bij ...
Laat bijv. het remblok in de remzuiger op zijn plaats, zodat deze aanloopt tegen de gaffel (overkant) van
de remklauw i.p.v. uit de remcilinder te vallen.

MJ (0) PRO, 11 jaar geleden

Kan zijn dat er vet of andere troep op de remblokken zit. Ontvetten met een spuitbus remmenreiniger. Een nieuwe remtang zal rond de 80 euro zijn en is makkelijk te vervangen indien nodig. Remleiding afdoppen, bijvullen en ontluchten. Zolang je niet op het rempedaal drukt komt er geen lucht in het systeem. Check voor een luchtbelloze afvoer alvorens de kraan te dichten.

je12er1051 (0), 11 jaar geleden

Aan de mensen die mij een bericht hebben gestuurd met het probleem dat ik had van de voorrem dat was afgekeurd door de keuring allemaal bedankt voor de info die ik heb gekregen .Ik heb de remklauw grondig gekuist en infewreven met kopervet en teruggeplaatst naar de keuring direct gereden en ??perfect zij de man verschil van 9 % ongelooflijk waar ,aan allen bedankt voor de info

Punt (35) PRO, 11 jaar geleden

Eric; wat is de kleur van de remvloeistof ? Weet je dat BMW vervangen van die vloeistof ieder jaar voorschrijft ?
Verder veel plezier met je wagen .
Groeten.

je12er1051 (0), 11 jaar geleden

Het kleur van remvloeistof is geel ,maar dat van mij is nog niet eemaal ververst mijn wagen is 8 jaar oud

Punt (35) PRO, 11 jaar geleden

Kijk maar in het onderhoudsboekje .......het staat er echt. Vochtopname in die vloeistof doet het kookpunt snel verlagen en de metalen delen van het remsysteem roesten .
Groeten.

kaleido 1 (1755) PRO, 11 jaar geleden

Aan de binnenkant , niet aan de buitenkant , hij heeft zoals ik het lees, alles aan de buitenkant schoon gemaakt.
Maar daarom wel remolie vervangen , kleur zegt niet zo heel veel.

je12er1051 (0), 11 jaar geleden

Kaleido 1 ,Ik heb wel de remmen gekuist zowel binnen al buiten kant , nu ik zal de remolie ook vervangen zoals geplant was volgens boekje
Bedankt voor de info doe het morgen ben toch thuis ik weet hoe het moet geen probleem

kaleido 1 (1755) PRO, 11 jaar geleden

Je hebt de remzuiger er dus ook uit gehad? ik hoop alleen daje die niet met kopervet ingesmeerd hebt en weer terug geplaatst.
Blauwe ate vet daarvoor gebruiken.

Freude_am_Fahren (0), 11 jaar geleden

De remvloeistof zelf kun je ook gebruiken om zuiger/ (vierkante) afdichtring/ stofmembraan te smeren voor een soepeler montage. In de remcilinder zit deze vloeistof tenslotte ook.
Achterkant + geleiding-zijkanten van de remblokken insmeren met kopervet* voorkomt piepen/ stroef lopen.

*) Elk ander vet is altijd nog beter dan geen vet ...

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.