BMW 5-Serie: Remvloeistof niveau

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.5

Mijn remvloeistofniveau indicatie geeft problemen.
Bij een tot maximum gevuld reservoir geeft de computer de melding dat het niveau gecontroleerd moet worden.
De vlotter die het niveau meet zit in de dop.
Een nieuwe dop geeft dezelfde foutmelding.
Aan de bedrading is niets te zien (isolatietape tot aan het brandschot verwijderd, daar verdwijnen de draadjes in de kabelboom).
Met deze foutmelding komt hij niet door de APK keuring (wat er op zit moet werken).
Heb ik het juist dat als ik de draad en de aansluiting op de dop verwijder (en er dus geen niveaumeettingssysteem meer op de auto zit) deze gewoon goedgekeurd mag worden?

Pjotr9136

Geplaatst door Pjotr9136 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 5-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

longdude6634 (0), 12 jaar geleden

Kan je die draadjes niet doorverbinden?

Pjotr9136 (0), 12 jaar geleden

Ik kan ze wel doorverbinden, maar heb dan nog steeds een niet werkend systeem.
Ik wik het liefste dat het gewoon werkt, maar als dat niet lukt wil ik het zo maken dat er duidelijk zichtbaar geen elektronische controle meer op zit.
(anders zou een eventuele volgende eigenaar vol vertrouwen denken dat er een werkend systeem op zit, dat wil ik niet op mijn gweten hebben als er een lekkage optreed.)
Naar mijn idee is het systeem niet verplicht, maar moet het werken als het er op zit.

longdude6634 (0), 12 jaar geleden

Ik begrijp wat je schrijft, ik zou ook alleen een werkend systeem willen hoor. Maar uit je topic begreep ik dat je juist voor de APK de storing op wil lossen, dat zou kunnen door ze door te verbinden.

Pjotr9136 (0), 12 jaar geleden

Als ik ze doorverbind is dit ook voor de apk geen oplossing: de melding is dan (waarschijnlijk) wel weg, maar de stekker zit dan niet op het reservoir.
Ik zoek niet alleen een oplossing voor de apk, maar gelijk ook een goede definitieve oplossing (en betaalbaar, de auto is 13 jaar oud).
Liefst gewoon goed werkend, maar als niemand me kan aangeven waar ik de fout moet zoeken, dan wil ik als het is toegestaan de elektrische verbinding weghalen.
(oudere auto's hebben tenslotte ook geen elektronische waarschuing bij te laag niveau en ik controleer alles zeer regelmatig)

GJBAutos (0) PRO, 12 jaar geleden

Schakelaar zit aangesloten op de lichtmodule, op de zwarte stekker pin 41, als je de draden doorverbind en het lampje brand nog moet je het in de module zelf zoeken.

gr Martin

Pjotr9136 (0), 12 jaar geleden

Als ik de draden doorverbind krijg ik dezelfde foutmelding als met de oude en nieuwe dop.
Ik vermoed dus dat het in de bedrading zit.
Als de stekker niet op de dop zit is er geen foutmelding.

Is het systeem verplicht voor een apk keuring of mag het verwijderd worden ( stekkeraansluiting van dop en draad verwijderd)?

Pjotr9136 (0), 12 jaar geleden

Niemand die me kan vertellen of ik inderdaad het systeen mag verwijderen?
(stekkeraansluiting van de dop halen en de bedrading verwijderen).
Ik zie niet in het APK regelement staan dat het er op moet zitten.

Alvast bedankt voor reacties!

Pjotr9136 (0), 12 jaar geleden

ik heb net in het APK handboek op pagina 11 gevonden wat ik zocht.
Er hoeft alleen gecontroleerd te worden of het niveau goed is, het elekronische ddel hoeft niet gecontroleerd te worden.
Ik verwijder de draadjes en pas de dop aan, dan is duidelijk dat het systeen er niet meer op zit.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.