close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: roken 320D

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 150PK

hallo, heb hier een 320D staan van 2001, de wagen heeft geen probleem als je er gewoon mee rijd, maar als je hem ongeveer 3 minuten stationair laat draaien, en je komt dan aan het gas hangt alles in de buurt onder de blauwe rook, het is van de olie, dat ruik ik al, gewoon tijdens het rijden geen probleem, en geen rook, buiten een beetje teveel zwarte rook, zijn er hier bekende problemen mee, klepseals, of moet ik het eerder gaan zoeken bij de turbo ? dank bij voorbaadt

Geplaatst door

mkcarperformance (0)
badge

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

klepseals heb ik nog nooit meegemaakt en zie alleen auto's na 99, maar ken bmw niet dus wie weet
dus dat denk ik niet
het kan paar dingen zijn koppakking of zuigerveren
en ander geval de turbo

je zou de inlaat traject paar buizen los kunnen nemen
kijken naar olie en eventueel asje van turbo zelf voelen dat vertelt namelijk het meest

koppakking en zuigerveren hoeven niet direct problemen te geven met het rijden
maat van mij had een alfa 147 2.0 en rookte ook goed bij gas geven daar waren zuigerveren ook niet alles meer
geen probleem met het rijden verder
je zou koppressie test kunnen doen en of cilinderlektest

maar mijn gevoel gaat zelf naar de turbo toe

Controleer je carterventilatie filter, zit tussen het luchtfilter en de brandstofgallerij, als het filter element dikker is dan een paar milimeter dan moet je deze ieg vervangen.
Door het zwellen van dit filter krijg je een verhoogde carterdruk wat het roken kan veroorzaken.
Grote kans is dat de turbo hier schade van heeft ondervonden, haal de buis eens van je turbo af en controleer de speling, een heel klein beetje speling is normaal.

Arnold684 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.