BMW 3-Serie: Schokkende motor.

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: M43

Hallo allemaal.

Probleem met mijn E46 is dat wanneer ik weg rij met een koude motor, de motor erg hapert/schokt en soms hoor je zelfs een knal onder de motorkap weg komen. Het toerental komt bijna niet boven de 2000 toeren uit, lijkt wel of de motor smoort op e.o.a. manier. (verkeerde mengsel verhouding?)
Bij stationair draaien met een koude motor lijkt er niets aan de hand te zijn en als de motor eenmaal op temperatuur is draait hij als een zonnetje.

Na wat onderzoek bleek de carter ontluchtings slang lek en dichtgeslipt te zijn. Ook was hier het ontluchtings membraan stuk.
Na deze te hebben vervangen nog steeds bovenstaand probleem.

Auto uit laten lezen, maar monteur kon geen afwijkende waardes ontdekken. Kwam waarschijnlijk ook omdat motor al warm is tijdens uitlezen.

Kan iemand mij adviseren wat te doen?

FW Pietersma

Geplaatst door FW Pietersma (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

primera p11 (0), 10 jaar geleden

Koud neerzetten bij monteur,datalogger eraan of live data uitlezen tijdens de koude start en/of opwarm fase.

jan5047 (0) PRO, 10 jaar geleden

Misschien vonkoverslag bij een cilinder, gaat het storingslampje niet branden?

FW Pietersma (0), 10 jaar geleden

Nee er gaat geen storings lampje branden. Volgens mij zou hij dit dan moeten opslaan onder miss fire o.i.d. maar hier was bij het uitlezen geen sprake van.

Ja primera p11, dit zal de volgende stap zijn.

FW Pietersma (0), 10 jaar geleden

Probleem is boven water na koud uitlezen.

De lucht massa meter stuurde de boel in de war. En hierdoor tevens lambda sensor buiten regelbaar bereik o.i.d. ?
Auto had tevens een hoog brandstof verbruik. Monteur had het over hoge waarde 5.8. Is nu 4.2 geworden.
Geen idee waar dit over gaat, maar probleem is iig over.

silverblack (0), 10 jaar geleden

kijk of de luchtmassameter werkt, kan je controleren of hij wel waardes aan geeft tijdens het uitlezen, anders die rubberen slang die vanaf je lmm gaat naar je smoorklep of die niet uitgedroogd is en scheuren in zitten, was bij mij ook namelijk, het verbruik is nu een stuk minder!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.