close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: schommelend toetental

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: 320i m50

Ik heb een 320 coupe uit 92. De toerental van de auto schommelt behoorlijk, dit doet ie 1 minuut nadat ie gestart is. Hij houd er niet mee op. Na dit probleem is de stappenmotor losgekoppeld, deze vervolgens met remreiniger schoongemaakt. De slang die vanaf de LMM naar de stappenmotor gaat, had een gat. Om er zeker van te zijn dat de slang de boosdoener was, had ik deze eerst dichtgelijmd. De toerental schommelde niet meer. Nadat ik de slang heb vervangen, begint het probleem zich voor te doen.
Als ik de LMM los koppel, draait de motor stationair. Dat gebeurt ook als ik de stekker van de stappenmotor los koppel.

Heeft iemand nog suggesties?

Geplaatst door

alpinab8 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Geen luchtlekkage aan de inlaat toevallig ? Temp sensor kvs in orde ?

Is hij al eens uitgelezen + waardes van sensoren bekeken ?

Als hij eerst goed liep toen je de slang gemaakt had, zou ik het eerst eens hierin zoeken, ook naar lekke vacuumslangen kijken..Zit de slang onder in het spruitstuk nog goed erin ? Vaak breekt het plastic klipje wel eens en hangt de slang half ernaast..

stefan84 0

14 jaar

Stefan,

Er zit geen lek aan de inlaat, ik zal hem eerst uit laten lezen en kijken wat voor storing er boven water komt. Indien daar geen storing naar boven komt wat adviseer je mij dan?

Zodra de auto uitgelezen is hoor je wat het resultaat is.



Mvg

alpinab8 0

14 jaar

Ik zou hem eerst even uitlezen, kijk welke storingen erin staan, wis deze dan en rij er nog eens een flink stuk of een paar dagen mee en controleer het even opnieuw..Omdat je nu diverse stekkers hebt los getrokken, heb je kans dat je dalijk een waslijst aan storingscode's ziet die eigenlijk onterecht erin staan daardoor.

Als er geen lekkage aan de inlaat is, en de slangen heel zijn, en de stappenmotor zeker weten goed is, dus mooi schoon van binnen en het klepje kan soepen bewegen, zou ik als er geen storingscode's naar voor komen, even de temp sensor meten op Ohm, deze is blauw van kleur en zit in de kop, net achter het oliefilterhuis, ernaast zit een zwarte sensor, die is voor de meter op het dashbord maar deze moet je niet hebben.

Gewoon het contact uit laten, stekker van de sensor afhalen en met een multiemeter de weerstand ervan meten, je kan dat eens doen als de motor koud is en als hij op bedrijfstemp is en noteer de waarde even hier.

Bij een te hoge weerstand krijgt hij teveel brandstof en daar kan hij ook zo van gaan lopen.

Als je de stekker van de LMM los hebt liggen, loopt en rijd de auto dat precies hetzelfde ? Dat zou ook niet mogen..

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

De sensor zit hier, zie pijl :

[url=http://img96.imageshack.us/i/19036709.jp...][img]http://img96.imageshack.us/img96/6233/19...[/img][/url]

stefan84 0

14 jaar

ik hieb een stuk gereden om te kijken of hij tijdens hetrijden vreemd zou doen. Daarna draaide hij stationair. Het probleem is nu voorlopig opgelost.
Wat moet de waarde zijn van de temp sensor?

alpinab8 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.