Hallo,
Er zit bij mij in het luchtfilterhuis een sensor met 2 slangen die naar het gasklephuis lopen.
inlaatluchttemperatuur sensor??
Wat is de functie van de sensor en heeft dit iets met het vermogen te maken?
Bij opwarmende motor heb ik vermogen verlies.
Mvg,
Oran
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik bedoel dus niet de luchtmassameter, maar een soort koper gekleurde sensor die aan
de onderkant van het luchtfilterhuis word bevestigd, de sensor steek je naar binnen in het filterhuis.
Vanuit de sensor lopen 2 dunne vacuumslangen naar de onderkant van gasklephuis.
Wat voor sensor is dit en wat is de functie ervan?
Mvg
ik weet niet zeker als het de inlaatluchttemperatuur sensor is. als het deze wel heb je in elk geval de uitleg :)
De inlaatluchttemperatuur sensor registreet de inlaatluchttemperatuur (vandaar de naam), dit is nodig ivm de hoeveelheid in te spuiten brandstof. als je vroeger hebt (of niet zo lang geleden) opgelt tijdens natuurkunde dan weet dat lucht uitzet hoe warmer de lucht minder minder zuurstof moleculen in de lucht zit. dus ja als deze niet goed werkt en zegt dat de lucht 10 graden terwijl deze 30 is (pak maar zo wat) dan zal de motor meer benzine inspuiten, waar door het mengsel arm is en de motor gaat inhouden ivm een onvolledige verbranding (dit kun je terug zien bij een 4 gas test). heb nu alles wel gehad dacht ik zo (weer te veel alcohol op :p) als ik iets gemist heb vul me gerust aan.
Stationair stappen motor.
Deze regelt de hoeveelheid lucht af die nodig is om het juiste stationair toeren te draaien.
en ja er loopt daarvan een slang vanaf het luchtfilter huis, en dan vanaf de stappen motor naar voorbij de gasklep.
Willem
stappenmotor is gereinigd, slangen gecontroleerd en geen valse lucht, luchtmassameter vervangen, kvs sensor vervangen en geen foutmeldingen bij uitlezen.
Nu verdenk ik de sensor die in de luchtfilterhuis zit. Bij opwarmende motor zeer veel vermogen verlies.
Oran
16 jaar
ow zit nu te lezen 2 dunne vacuum slangen.
dit is de tankontluchtings klep.
deze verzorgd de ontluchting van de brandstof tank.
1 van deze dunne slangen loopt naar het actieve koolstoffilter, is deze nog wel goed??
Willem
Willem dat weet ik niet of koolstoffilter nog goed is, maar ik heb een sensor lopen naar het luchtfilterhuis. Deze word in het filterhuis gemonteerd en staat los van de koolstoffilter
Ik verdenk namelijk deze sensor wat de luchtinlaattemperatuursensor word genoemd toch?
Kan dit zorgen voor vermogen verlies met opwarmende motor?
16 jaar
dat kan inderdaad de inlaat lucht temp sensor zijn.
als deze stuk iskan er een verkeerde mengsel regeling worden verwezenlijkt.
en dus de motor kan hier op reageren
Willem
ik zal hem vervangen weet niet wat het kost maar heb al veel vervangen, deze kan er ook nog wel bij.
Ben ook aan het twijfelen over de gasklep sensor, auto maakt een jankend geluid bij stationar lopen als deze warm word. Wanneer ik de sensorstekker eruit trek dan heb ik er geen last van.
Dus mijn conclusie slecht werkend gasklep sensor toch?
Mvg
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar