Ja mensen, anders kan ik de kop niey openen, het is toch te zot voor woorden met alle kennis van verschillende kopstukken te samen dat ik en een aantal met mij het stomweg niet voor elkaar krijgen een 5-serie van het type E-39 met trillingen (onbalans) weer op de rij te krijgen, sorry, maar dat gaat het er bij mij niet in, te meer ik weet dat er aantal lieden die telkens weer naar voren komen echt al lang aan de weg timmeren en sommige zelfs grotendeels bij BMW.
-
Er moet iemand dermate grteig zijn, of in ieder geval zo geinterresseerd zijn in zijn vak dat die gene zo iets heeft van, "ik bel die gene, die auto wil ik zien, rijden die wil ik onder handen nemen".
Ik heb een meer dan prachtige BMW, en bij trillingen en onbalans als zoek gegeven kun je alles vinden in zake mijn klacht, maar laten we stoppen met uit wisselen van gegevens als een stel typ geiten en laten de echte techneuten wakker worden, mij bellen en een afspraak maken voor stomweg een proefrit om in ieder geval te kijken!!!!!!!!!!!!! goed!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
-
s.v.p. bellen op 0341-553140 of 06.29045609.
-
Groeten en bedankt, maar als je echt een monteur bent en een gezonde dosis nieuwsgierigheid aan boord hebt, hoef ik je niet te bedanken maar ben je nieuwsgierig geworden en wil je het zelf ook ontdekken.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ben geen echte monteur maar een gezonde dosis ervaring met dit prachtige type, allemaal diesels. Niemand heeft het nog over de cardanas gehad maar kan wel degelijk een oorzaak zijn, bijvoorbeeld door beschadiging. De koppelstukken hebben in rubber gevatte bussen, daar kan ook ruimte ontstaan; moet je met de hand kunnen constateren. Ook is er bij mij tijdens het optrekken een cardanas spontaan opengescheurd langs de lasnaad; die was ook uit 1996. Groeten van deze typegeit en misschien lees ik nog eens hoe het afgelopen is.
Jantje.
Ik zou op prijs stellen dat iemand kontakt op neemt die of zelf kan kijken en rijden of iemand weet die uitkomst kan bieden opdat ik (we) daar een afspraak mee maken kunnen, dank,dank,dank.
-
Want hoe goed we het ook allemaal bedoelen, het is toch het makkelijkst dat iemand met ervaring de auto gaat rijden, dat is toch het meest gebruikelijk, onder het motto, "over de telefoon kan ik niet veel voor u betekenen, U zult moeten langskomen!".
-
Wel is het zo dat sinds een maand heel geleidelijk aan mijn achterwiel lager op begint te spelen, (rechts achter, passagierszijde dus) dit begint nu pas hoorbaar te worden, ik weet niet in hoeverre dit ook voelbaar is tijdens het rijden, buiten evt. schurende bijgeluiden, wat overigens niet aanwezig is.
19 jaar
bij dat type is het in elk geval niet normaal dat je wiellager speling heeft
maar ik denk dat je fusekogel speling heeft of hoe je die ook wil noemen,die gaan vaak kapot maar heeft niet zoveel gevolg
19 jaar
Nou,Jan, op de profi-kant van dit forum heb ik het wel degelijk over de cardanas gehad,tussenlager,rubber delen,enz. Derhalve deel ik jouw mening.
is het dan niet op zijn minst vreemd te noemen dat je tijden accelereren niets verneemd, achterin nauwelijks onbalans te bespeuren is en je echt het gevoel hebt dat je voorband (links) gewoonweg ovaal aanvoelt in het rijgedrag, en dat een hand op het dashboard en voorste deuren stuiterende bewegingen aanduidt en achterin echt helemaal nergens, het wordt ook niet versterkt door hard optrekken en gaat ook absoluut niet gepaart met geluiden of soort van resonanties!!
19 jaar
Was ff een weekje weg met de 525tds wintersporten op sommerreifen. OK lach maar... maar nu de onbalans.
De onbalans hoeft niet door optrekken extra gevoeld te worden. Juist een vrij draaien, dus zonder krachten vooraan van afremmen op de motor of achteraan door optrekken kan de onbalans van de cardanas extra merkbaar maken. Wiellagers of fuseekogels laten zich het best ontdekken door gewoon met laten we zeggen 80 km te rijden en met losse handjes gas te geven en gas los te laten. Stuurt de auto dan vanzelf een andere richting als rechtuit aan, dan kan dat een indicatie van versleten framerubbers of fuseekogels zijn. Had ooit eens een nieuwe 250 TD van Mercedes gekocht, splinternieuw, met hetzelfde euvelvan onbalans. Dealer kon niets vinden. Naar ANWB gebracht, kon niets vinden. Nieuwe banden niks hielp. Auto na drie jaar ingeruild bij een MB dealer. Krijg ik later op mijn brood dat ik een auto met een kromme cardanas had ingeleverd, waardoor de nieuwe eigenaar gratis een cardanas van 800 gulden moest worden meegegeven. Heb bij mijn huidige 525TDS 100.000 km gereden met een stationair onregelmatig draaiende motor gereden. Geen BMW dealer die de fout kon opsporen. Een dieselspecialist kon dat gelukkig wel. Zo af en toe heb ik het idee dat ook dealers zijn toegetreden tot het gilde der witteboorden criminelen, maar laat ik maar gauw van dit stokpaardje afstappen. Dus ..... de grote weg op 80 km rijden en testen. gaat de auto naar links of rechts dan de wielophanging controleren. Blijft de auto rechtuit rijden dan is het de cardanas. En heel misschien is het een combinatie van beide.
Ermelo is zo'n eind weg anders zou ik best een stukje willen rijden om zo een betere indruk op te doen.
Groeten,
Jantje.
19 jaar
Jan,
er zijn in het autowereldje veel deskundigen die niet gehinderd worden door kennis van practische zaken. Zei deze oude rot.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar