De auto wil niet meer aanslaan.
Bij eerste uitlezing had ik 4 foutcodes:
-480A Partikelfilter
-4D03 Parikelfilter
-3EC1 Nokkenassensor
-483D gasklepactuator
Na het wissen komt enkel foutcode 483D terug.
Nokkenassensor en gasklep zijn reeds vervangen, raildruk is OK >300bar, uitlaat losgemaakt van spruitstuk, alle zekeringen zijn nagezien, blauwe relais in die witte bak opengemaakt maar geen inbranding te zien.
Injectoren worden aangestuurd en de gasklep krijgt ook voeding en massa.
Ik lees regelmatig over een versprongen of gebroken distributieketting.
Kan ik dit bij deze motoren nazien zonder hem open te moeten maken??
Of heeft misschien nog iemand een suggestie.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik denk dat je ketting is gebroken, dit heb ik zelf meegemaakt met een X3 N47 motor.
Advies je nokkenassensor demonteren en iemand anders de auto laten starten en kijken of nokkenas meedraait?
Deze motoren hebben in totaal 3 kettingen, van krukas naar oliepomp, van krukas naar hogedrukpomp, van hogedrukpomp naar nokkenassen en waarschijnlijk 1 ketting gebroken...
Heb ik ook reeds geprobeerd, nokkenas draait mee en heb ook nokkenassignaal in parameters, aangezien ik ook brandstofdruk heb is de ketting van de pomp ook niet gebroken.
Probleem gevonden.
Ketting versprongen en tuimelaars gebroken, leuk klusje nu.
Mag gesloten worden
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 1-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar