Beste collega,s
Ik heb hier een X3 staan die met zijn neus te water heeft gelegen. Motor liep niet op het moment dat hij te water ging.
Ik heb de turbo, intercooler en inlaat goed droog gemaakt. Alle stekkers droog gemaakt.
Als ik nu de auto start gaat hij wel in de ronte maar slaat niet aan.
De DDE is droog en de zekeringen naast de DDE links in de motorruimte zijn ook heel.
De enige storingen die er in komen zijn storingen op de gloeibougies en storing op de inlaatdruksensor.
Ik heb het inlaatspruitstuk er nog af liggen en daar zit de inlaatdruksensor in dus het is logisch dat hij die aangeeft.
Ook met het inlaatspruitstuk gemonteerd krijgt de auto geen diesel.
De brandstofpomp in de tank en de opvoerpomp onder de auto doen niks.
Als hij een fout ziet waardoor hij de brandstofpomp niet aan stuurt zou hij dit toch aan moeten geven??
Alvast bedankt voor het meedenken.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heb je alle zekeringen al goed gecontroleerd, kan best zijn dat er door water/vocht een paar sluitingen zijn geweest.
Ik heb de zekeringen naast de accu, achter het dashboardkastje en naast de DDE gecontroleerd. Zitten er misschien nog ergens zekeringen?
Waarmee heb je de auto uitgelezen?
Als er een pomp defect zou zijn (En dan met name de pomp onder de auto) dan zou je namelijk ook een raildruk fout moeten krijgen. Denk dat het probleem dan ook ergens anders zit.
gr Martin
Vanochtend op de stekker van de brandstofpomp in de tank gemeten. Ik krijg op 2 draden 1.3 Volt (misschien tankmeter) en op de rest niks. Ik heb gemeten met contact aan en gemeten onder het starten.
Ik lees hem uit met een bosch kast van een half jaar oud.
Je zou hem eens uit kunnen laten lezen met andere apparatuur, bosch is niet zo heel erg sterk in BMW en vaak staan er toch meer foutcodes in als je met een bosch kast kunt zien. Normaal gesproken zou de motor gewoon moeten starten met alleen deze 2 foutcodes in de DDE. Je hebt als het goed is enkel een pomp in de tank. spanning zit op zekering f04 bij de DDE (10a stuurstroom naar het brandstofpomp relay) en f54 (20A bij het dashboardkastje, spanning voor de pomp). Relay zit bovenin achter de zekeringskast achter het dashboard kastje, het meest linker relay
gr Martin
Ik ben een tijdje aan het meten geweest en kwam erachter dat ik maar 5 volt voeding had op de voeding van de DDE. Relais van DDE open gemaakt en daar zat allemaal troep in. Nu een nieuw relais gemonteerd en heb weer brandstof.
De auto start nog steeds niet. Ik krijg foutmeldingen op injector cil2, 3 en 4. Codes: 4423 4433 en 4443 injectors foutief.
Morgen de injectors/ verstuivers maar even laten testen.
Bedankt voor de info Martin
tja.. water is een lastig verhaal hoor.
en als je denkt dat je alles hebt opgelost dan komt het volgende.
Je kan denk ik het beste alle connectors loshalen en stuk voor stuk schoon en droog maken , voor alle massapunten het zelfde verhaal.
Hoop dat je het eruit krijgt.
Jammer dat je niet om de hoek zit want anders had je de auto ook eens met mijn Delphi set uit kunnen lezen, ik vind dat deze uitzonderlijk goed werkt op bmw's
Vandaag zijn de verstuivers getest. Die zijn allemaal goed.
Als ik hem start dan krijg ik een seconde of 3 tot 5 400 bar en dan valt hij weg naar de 5 bar.
Als ik hem dan uitlees geeft hij injector 2,3 en 4 foutief maar hij geeft geen raildruk te laag??
Waarom stopt hij na een aantal seconden met brandstofdruk te leveren???
DDE geeft geen spanning meer op de injectors. Alle ingaande signalen kloppen.
Nieuwe DDE besteld.
Mvgr A Brakenhoff
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW X3 of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar