BMW M635: Slecht lopen bmw M635CSI

Bouwjaar: 1987, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3.5 M

Hallo wie kan mij tips geven....?

Bij deellast loopt de motor niet mooi rond op 6 pitten.
Rijdt erg schokkerig.
Bij overschakelen hoog in de toeren, knallen in de uitlaat.
Loopt als hij warm is iets verhoogt stationair
Heb het idee dat de motor smoort.

rotor + kap, boubine en bougiekabels al vervangen.
Benzinepomp en tankpomp + filter vervangen
Trekt geen valse lucht aan = gecontroleerd.

Peter635csi

Geplaatst door Peter635csi (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 6-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

henniee24 (0), 14 jaar geleden

Controleer je bdp sensor ,benzinepomp, temperatuurschakelaar en alle massaverbindingen.

Peter635csi (0), 14 jaar geleden

[quote=henniee24]Controleer je bdp sensor ,benzinepomp, temperatuurschakelaar en alle massaverbindingen.[/quote]
Wat is de temperatuurschakelaar en waar kan ik die vinden?

henniee24 (0), 14 jaar geleden

Bedoel de temparatuur sensor ,zit op het themostaathuis een van de 3 meen ik meestal blauw van kleur.

mike e39 (0) PRO, 14 jaar geleden

Is de lucht massa meter nog goed gangbaar ? kontroleer dit, de klep moet soepel bewegen.

Peter635csi (0), 14 jaar geleden

[quote=henniee24]Bedoel de temparatuur sensor ,zit op het themostaathuis een van de 3 meen ik meestal blauw van kleur.[/quote]
Ok duidelijk... hoe kan je die doormeten?

henniee24 (0), 14 jaar geleden

Kijk is op de site van BMW E24 forum Daar staan de waarde,s bij de verschillende temparaturen.
Ook je kleppen iets ruimer stellen helpt 0.30 inlaat en 0.35 uitlaatzijde.

henniee24 (0), 14 jaar geleden

BMW E24 Forum moet het zijn.

Peter635csi (0), 13 jaar geleden

[quote=henniee24]BMW E24 Forum moet het zijn.[/quote]
Ok BDP sensor vervangen, Temperatuursensor doorgemeten die is ok, luchtmeter is gangbaar. probleem nog steeds niet opgelost.

Motor loopt niet mooi rond op alle 6 de cilinders, heb het idee dat het erger is naarmate hij warmer wordt.
Motor schokt / hikt bij verandering van gaspendaal, filerijden is dus erg lastig.

Kan dit aan vuile injectoren liggen? Help dan een busje reinigingsmiddel of moeten ze gedemonteerd worden?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 6-serie of stel zelf een nieuwe vraag.