in 2009 uitlaat spruitstuk vervangen (deze was gescheurd ) nu april 2010 opnieuw gescheurd kan iemand mij de oorzaak vertellen
het uitlaatspruitstuk is vervangen door een bmw garage (neem ik toch aan dat zij weten hoe ze deze moeten monteren) en hij is gescheurd onder de las in het midden (de vorige was op dezelfde plaats gescheurd)
mijn bmw is van september 2003 nieuw type
Geplaatst door anne rona (0) , lid sinds 14 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 5-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
5 Reacties
stefan84 (0), 14 jaar geleden
Zou even wat helderder zijn over je probleem,
Welk spruitstuk, in of uitlaat ?
Hoe heb je deze aangedraait tijdens de montage en waar scheurt hij dan telkens ?
P. Kelder (0) PRO, 14 jaar geleden
Stefan...
Er staat uitlaatspruitstuk.
Gr. paul
stefan84 (0), 14 jaar geleden
Nu je het zegt Paul :)
Gr Stefan
Pjotr9136 (0), 14 jaar geleden
Komen er geen te grote spanningen op door bv een verkeerde montage van de uitlaat of te veel kantelen van het motorblok?
Is de auto ooit bij een aanrijding betrokken geweest?
Is er eerder iets vervangen voor het eerste spruitstuk scheurde?
Komt het misschien vaker voor bij dit type?
Arnold684 (0) PRO, 14 jaar geleden
Dit probleem komt idd vaak voor.
Kan de kwaliteit van het spruitstuk zijn, maar na een jaar alweer gescheurd vind ik wel heel snel, hopelijk zit er nog garantie op ;-)
Als er een nieuwe op komt, en je monteerd hem zelf, zet hem vast aan het blok maar draai de 3 bouten bovenin voor de turbo handvast, vervolgens de steun van de turbo even lossen
en dan de 3 bouten bovenin vastzetten en dan de steun dan heb je de minste spanning op het spruitstuk.