BMW 5-Serie: Verschillende foutcodes ABS

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2500td

Hallo,

mijn BMW 525td heeft de laatste tijd last met zijn ABS. In het begin branden de lichtjes eventjes en gingen ze terug uit. Nu branden ze constant.

Als ze uit waren, kon het gebeuren dat als ik remde er een metaalachtig geluid was en toen branden de lampjes terug. Ook schokt hij af en toe bij het optrekken.

Ik heb mezelf een MaxiDiag EU702 aangeschaft om de foutcodes van de ABS te lezen en merk dat ik een gelijkaardig probleem al heb gezien hier op het forum, maar ik heb nog een andere foutcode ook.

Foutcodes:
5 Wheel-speed sensor rear right incorrect/no signal
31 Wheel-speed sensor rear right open circuit

P0043 HO2S Heater Control Circuit Low (Bank 1 Sensor 3)

Momenteel werkt mijn cruise control ook niet, ik vermoed dat dit een gevolg is van codes 5 & 31?

Hoe los ik het best deze problemen op? Mag ik nog verder rijden met deze problemen? (ik rij er toch al even mee rond)

Gr Tom

TomEec

Geplaatst door TomEec (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 5-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Ik zou dit apparaat maar niet te veel vertrouwen.
P0043 slaat nergens op, niet bij het ABS en ook niet bij de motor.
Een ABS en een diesel van 1999 hebben geen Lambda-sonde, laat staan 3 sondes (HO2 = Heated Oxygen Sensor).

TomEec (0), 14 jaar geleden

Dat dacht ik ook al, maar de 2 andere codes kunnen kloppen.

Wat is het verschil tussen die 2 foutcodes? Zou ik eens de sensoren links- en rechtsachter omwisselen om te zien welke foutcode hij dan geeft?

Als de sensor kapot is, dan zou hij moeten aantonen dat dan de sensor linksachter kapot is, of niet soms?

GJBAutos (0) PRO, 14 jaar geleden

Ik wens je veel succes maar je ideetje gaat waarschijnlijk niet werken, als je heel veel mazzel hebt kun je er 1 sensor zo uitkrijgen maar bijna altijd zitten ze zo vast dat je ze er niet heel uit kunt krijgen. Wat je wel kunt doen is kijken of je een andere sensor aan de rechter achter kant kunt hangen en dan de foutcode proberen te wissen.

gr Martin

TomEec (0), 14 jaar geleden

Het was inderdaad een probleem, de sensor is gebroken. Ik heb ondertussen een andere besteld en hoop dat dan het probleem zal opgelost zijn.

TomEec (0), 14 jaar geleden

De sensor rechts achter vervangen en alles blijkt in orde. Ik heb de sensor besteld via ebay aan toch een redelijk zacht prijsje (25euro, verzending inbegrepen) en kan dus niet klagen. Nu enkel te hopen dat die sensor niet snel breekt :)

Weet er toevallig welke bout er gebruikt wordt om die sensor te bevestigen? Ik heb die er terug ingedraaid (met wat kopervet aan), maar zou toch liever een nieuwe hebben aangezien de kop wat was versleten.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.