BMW 5-Serie: Bij warme motor schokken bij 100km

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 525d

Goedenavond,

Ik heb en vraag over en bmw e39 525d van 2000 met 300.000 duizend op de klok,

Ben zelf van beroep automonteur, maar heb en byzonder geval waar ik niet uit kan komen hoop dat jullie me kunnen helpen,

Deze auto heb ik via anwb binnen gekregen met de klacht dat hij niet meer stationair wou lopen eenmaal bij de auto contactsleutel om en starten en lopen liep mooi op alle zes cilinders, alleen zodra de motor warm word begint hij op en paar cilinders te lopen en daarna valt hij uit.
Nu heb ik via testapperatuur kunnem zien dat drie injectoren niet goed waren heb deze vervangen het is nu wel beter geworden maar als hij echt warm is loopt hij nog steeds niet mooi, vooral bij constante snelheid heeft hij en hik. Wie heeft dit vaker bij de hand gehad ben heel benieuwd.

Alvast vriendelijk bedankt.

naomy

Geplaatst door naomy (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 5-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

anoniem-1573996169 (0), 14 jaar geleden

lijkt verdacht veel op egr klep probleem als deze er tenminste een opzit

Arnold684 (0) PRO, 14 jaar geleden

Controleer de stekker eens op de raildruksensor.

Kessie (0), 14 jaar geleden

koppakkingen vervangen? Wanneer de koppakingen aan vervanging toe zijn of een scheur in de cilinderkoppen krijg je dit ook bij warme motor. Die hik krijg je ook als je een versleten koppelomvormer hebt, Maar dat hoeft niet weer bij een warme motor.

verkoop die auto heel snel!

Arnold684 (0) PRO, 14 jaar geleden

Volgens mij is de wagen bij de dealer geparkeerd vandaag.

Arnold684 (0) PRO, 14 jaar geleden

Aangezien de TS geen feedback geeft over het probleem zal ik het zelf nog maar even doen.
Zoals ik al zei was de wagen bij de dealer geweest en het was inderdaad de stekker op de raildruksensor die groen uitgeslagen was, pennen gereinigd en aangedrukt, probleem opgelost.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.