BMW 3-Serie: Starten met tegenzin bij bijna lege tank

Bouwjaar: 1996

Hoi, mijn 318 tds start moeilijk als de tank bijna leeg is. Na het vullen weer normaal.
Is dit een teken dat de brandstofpomp tussen de twee tanks kapot is?
Hoe kan ik dat nazien en testen? Een mechanieker vertelde me dat het waarschijnlijk de derde injector is. Daar zit een voeler op naar het schijnt.
Groeten,

Noel

polowonder

Geplaatst door polowonder (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Arnold684 (0) PRO, 18 jaar geleden

als het de sensor op de 3e verstuiver zou zijn, zou je ook bij een volle tank problemen hebben.
lijkt erop dat de pomp in de tank niet fris meer is.

polowonder (0), 18 jaar geleden

Dank Arnold.
Vermits de auto wel goed start met volle tank was dat ook mijn idee.
De tank moet leeg zijn om die pomp te vervangen vermoed ik.

Arnold684 (0) PRO, 18 jaar geleden

idd tank bijna leeg rijden, dan voorkom je een hoop narigheid

polowonder (0), 18 jaar geleden

Hallo Arnold,
intussen heeft ie ook enkele keren moeilijk gedaan met volle tank. Ook hangt er een mazout- (dieselbrandstof) geur in de auto. Ik deed de afdekking boven de collector los, en inderdaad, de injectoren lekken brandstof (zij het zeer minimaal). Daar zal dus wellicht de oorzaak liggen. Waar brandstof uit kan, kan lucht binnen, dus terkt het systeem daar valse lucht. Ik ga dat vandaag bij een gespecialiseerd bedrijf laten nazien.
De motor komt nochtans pas uit revisie, en het bedrijf beweert de injectoren te hebben nagezien. Wellicht hebben zij enkel het spuitgedrag nagekeken. Een eventueel lek zal men met de "afpersmethode" niet zien, daar de tijd te kort is.

Arnold684 (0) PRO, 18 jaar geleden

denk eerder dat de slangetjes tussen de verstuivers lekken en niet de verstuivers zelf

polowonder (0), 18 jaar geleden

Hoi Arnold,
de motor is pas gereviseerd, en de slangetjes zijn gelijk vernieuwd.
De injectoren werden ook "afgeperst" en bleken goed te zijn. Volgens de man van het revisiebedrijf kan het zijn dat er door een vuiltje een lek ontstaat tussen de verschillende delen van de injector. (de motor lag een tweetal maanden gedemonteerd) Hij gaf me de raad ze er eens uit te nemen, los te maken, de dichtvlakken helemaal zuiver te maken, en terug in mekaar te zetten.
In elk geval het proberen waard, kost behalve een beetje "elleboogvet" verder niks.
Bij het eerste vrij weekend zal ik dat dan ook even doen.
Intussen heb ik met de motor zo'n 1000 Km, en het lijkt er op dat het wat verbeterd is. (of misschien raak ik aan de geur gewoon?)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.