Motor loopt stationair 500 toeren en slaat soms af,bij gasgeven smoort hij en is niet vooruit te branden. Aan de luchtfilterbak zit een slangetje die naar beneden gaat naar
de luchtpomp, als ik die er op zet loopt hij helemaal beroerd. Voor zover ik weet zijn de lamdasondes goed en de luchtmassameter ook.
Herkent iemand dit probleem?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Nog even ter aanvulling, compressie is gemeten en ligt tussen de 9,5 en 12 bar. Lambdas geven goede waardes.
Membraam carter onderdruk regeling waarschijnlijk lek. Zit achter op het inlaatspruitstuk.
gr Martin
[quote=GJBAutos]Membraam carter onderdruk regeling waarschijnlijk lek. Zit achter op het inlaatspruitstuk.
gr Martin[/quote]
Kan dit ook een veel te hoog verbruik geven? 1:4
Bij een verbruik van 1 op 4 en Lambdas die goede waardes geven MOET er een gat in je tank zitten.
Of de lambda's geven toch niet goed aan.
Wat zijn de signalen van de lambda-sensors bij stationair, 2000 en 3000 rpm?
[quote=GJBAutos]Membraam carter onderdruk regeling waarschijnlijk lek. Zit achter op het inlaatspruitstuk.
gr Martin[/quote]
De 2 delen met een dunne vacuumslang erop? Hoe te testen of te demonteren/
@OLDFORD: Lambdasignaal is nog niet gemeten met verhoogd toerental, dit gaat maandag gebeuren aan de diagnose.
1 op 4 is wel een beetje erg veel, zelf met een kapotte lambda sondes.
Je moet het inlaat spruitstuk demonteren, achterop zit een deksel met
een rond ding erop. Das het membraam. Die gaan door ouderdom vaak
lekken en krijg je intern valse lucht. Gaat de motor in iedergeval slecht
door lopen. Je zou het ook kunnen horen als je er dichtbij luisterd.
Volgens mij zit er maar 1 slange op die zichtbaar is. Maar helemaal zeker
ben ik daar niet van.
gr Martin
Sinds vanmorgen is er een sterke geur van onverbrande benzine wanneer de wagen loopt.
Op het moment dat hij nu in de "D" wordt gezet en er wordt gas gegeven, begint de motor te smoren en komt niet van de plaats. Ook slaat hij dan regelmatig af. Stationair kruipt hij wel vooruit.
Onder de wagen is geen lekkage te zien.
Is dit een duidelijke aanwijzing van iets?
Vandaag bij de auto gekeken, blijkt dat hij niet smoort, maar ernstig verzuipt.
Lijkt mij niet een probleem met de carterontluchting.
Ook komt er via de luchtpomp van de egr dikke benzinerook in het luchtfilter.
Het is een probleem wat dus met de dag erger wordt, auto zou morgen worden uitgelezen, maar zo is er niet mee te rijden.
Wat zou het kunnen zijn, lijkt me een duidelijke beschrijving.
Edit: Zonder vacuum op de benzinedrukregelaar loopt de motor beter en kan er wel mee gereden worden. De motor verzuipt dan nog maar deels.
Ik zou hem toch eerst laten uitlezen en kijken wat de live data waarden zijn. Zoals lambda waardes gemeten temperaturen etc.
Een kapotte carter ventilatie uit zich vooral in slecht stationair lopen en smoren bij gasgeven. Valt ook vaak terug in een heel laag
stationair toerental bij gas loslaten. Maar als de carterventilatie echt lek is schud de motor/auto ook heel erg.
gr Martin
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 7-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar