ik heb een e65 bmw 7serie
heb een probleem met een storing waarbij de auto uitviel en een keer zelfs niet meer wou starten
er brand een lampje voor de motor storing
had de auto naar de garage gebracht, waarop ze naar het uitlezen kregen dat de druk te laag was
iets met hogedruk sensor en nog wat
ben naar de dealer gegaan die hebben toen een brandstof pomp achter vervangen, maar de probleem bleef nog
daarna vertelde ze mij dat de verstuivers de probleem kon zijn die had ik ook verwisseld niet bij de dealer maar ergens anders
met de zelfde bosch nr daarna vertelde ze mij dat het de hogedrukpomp is heb ik die ook vervangen
krijg nog steeds dezelfde storing, nu weet ik niet wat ik nog meer moet vervangen om dit te kunnen oplossen
wie kan mij erbij helpen
want ben in staat de auto in de sloot te gooien hhahaahaha
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zonder storingscode is dit bijna niet te zeggen.
Probeer eens een andere luchtmassameter.
Zijn de lambda's goed.
succes.
14 jaar
uhh
Volgens mij heeft deze geen lambda's
14 jaar
Modeljaar 2003 heeft nog geen lambda, die komt pas halverwege 2004.
een 730 diesel met lambda?? nee, daar heeft Stefan gelijk in, in 2003 had BMW dat nog niet. Maar het is toch verstandig om de auto uit te lezen, want de pomp in de tank is vaak een probleem bij deze auto's en vooral door het leegrijden van de tank. Een nieuwe pomp is daar al geplatst, je verstuivers zijn goed, een nieuwe hogedrukpomp zit er al in. Dan zal er toch naar foutcodes gekeken moeten worden of een probleem met een startblokkering.
Plaats hier de foutcodes en we kunnen je misschien beter helpen.
gr
Peco Power
Beetje bij blijven met de tecjhniek, jongens. Nieuwste diesels hebben gewoon een lambda-sonde om mengsel tijdens regeneratie te bewaken.
Als je me niet gelooft: http://autospeed.com/cms/title_Common-Ra...
Of in dit geval: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?... (Nummer 5)
[quote=oldford]Beetje bij blijven met de tecjhniek, jongens. Nieuwste diesels hebben gewoon een lambda-sonde om mengsel tijdens regeneratie te bewaken.
Als je me niet gelooft: http://autospeed.com/cms/title_Common-Ra...
Of in dit geval: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?... (Nummer 5)[/quote]
Oldford, wij durven zelfs niet te twijfelen aan jouw wijze woorden,daarvoor is bij jou veel te veel kennis aanwezig, maar ik bedoelde te zeggen dat een 2003 730 d nog geen lambdasondes heeft. (heb het even aangepast)
gr
Peco Power
is het bij deze auto dat de verstuivers en de hogedrukpomp ingeleerd moeten worden
en de foutcodes ga ik acheraan, ik ga er zo voor bellen
14 jaar
en wou nog even bijvoegen
het is een auto van oktober 2003
misschien dat de auto wel die lambda heeft
14 jaar
en de luchtmassa meter was ook vervangen waarbij de probleem zicht bleef herhalen
14 jaar
maar wat houdt dat lambda precies in ????
14 jaar
of kan het een probleem zijn als de verstuivers en de hogedrukpomp met de zelfde boshnummer verkeerd kunnen zijn????
14 jaar
Als je alle verstuivers hebt vervangen moeten de correctie waarden in de computer worden geprogrammeerd.
gr Martin
kan het daarom zijn dat de probleem nog dezelfde is
14 jaar
dat ze nog niet geprogrameerd zijn
14 jaar
Ze worden niet geprogrammeerd maar je moet de tolerantie waarden in de computer invoegen zodat de nieuwe
verstuiver niet gelijk weer buiten bereik komen. Dan kan de computer dus niets meer bij regelen. Het beste wat
je kunt doen is de foutcodes achterhalen (De preciese codes en hun uitleg) of hem opnieuw laten uitlezen en er een
rapportje van laten afdrukken. Van daaruit zou er eventueel een diagnose kunnen worden gesteld. Zomaar allerlei
onderdelen vervangen is alleen maar duur en vaak onnodig.
gr Martin
morgen ga ik kijken of ik achter de foutcodes kan komen
tot nu toe ben ik even in een dilema met de auto
14 jaar
ik heb uiteindelijk de oplossing gevonden,de plobleem bleek een soort systeem in de brandstof de garage wou niet zo duidelijk zeggen wat de probleem was vondt ik, maar plotseling ging er wat fout tijdens het wegrijden bij de garage
stopte de auto toen ik hard gas gaf , kwam er rook uit de moter en uit de uitlaat, waar er dus olie in de uitlaat kwam.
ben ik rustig terug gereden naar de garage hebben ze gekeken naar de auto waar uit bleek dat het geen turbo was , maar dat het een cilinder of zoiets, maar vraag ik me af hoe dat heb kunnen gebeuren, zou het door de oude verstuiver gekomen zijn dat die niet goed was of iets anders. De tweede cilinder heeft alleen de probleem ze zouden kijken of het alleen de cilinderkop is
en daarna zou hij kijken of het de zuiger is
maar hoe heeft het kunnen gebeuren eigenlijk of is dit ook een oude probleem dat niks met de verstuivers te maken heeft??????
of kan het een ander groot probleem zijn????
14 jaar
Een zuiger lijkt me nu niet meteen het geval, daarvoor moet de motor compleet gedemonteerd worden, wat uidraait op een revisie..
Zou eens even een garage zoeken met wel kennis van zaken.
14 jaar
maar de auto had geen compresie meer of is dat meestal bij een kapotte cillinderkop
14 jaar
Dat hij geen compressie had heb je er niet bij gezegd...
Geen compressie kan aan de kop liggen ( kleppen ) of aan de zuiger ( veren of gat in zuiger ) en dat laatste kan ook komen van een defecte verstuiver..
14 jaar
ook al zou je er heel kort mee gereden hebben??
14 jaar
dus hoe ik het nu beschrijf zou het de zuiger moeten zijn???
14 jaar
want volgens mij zat er wel een kapotte verstuiver in, die heb ik van een revisie bedrijf
ik vindt het wel jammer dat die gene mij een kapotte opstuurt
maar ja
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 7-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar