bmw 325i, e36, Toerental schommeld stationair tussen 2500rpm en 500rpm hij valt dus bijna stil. lmm is goed. Geen foutcodes
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
kijk ff na of je geen luchtlekkages hebt dwz carterpanpakking ; slangen etc etc
en anders je stappenmotor een schoonmaken en je inlaatklep,
deze is niet uitgevoerd met vanos?
19 jaar
ze zeggen dat hij wel vanos heeft, wat betekent dit precies? naar mijn weten variabele nokkenastiming. Hoe kan ik de luchtlekkages het beste opsporen, met remmenreiniger spuiten en kijken of de motor hier op reageerd of zijn andere manieren beter.In ieder geval bedankt voor de suggesties
niet met remmen reiniger dus ; vooral niet bij een warme motor ; gewoon een plantenspuit met zeepoplossing.
Vanos is idd variabele nokkenas timing
dat betekend idd variabele nokkenas (inlaat)
je kan eerst de inlaatslang conteroleren op scheurtjes
en vacuumslangetjes
remmenreiniger werkt goed maar is altijd een beetje gevaarlijk vanwege de snelle ontbranding
19 jaar
Jij heb een M50 motor, deze hoeft niet persee een vanos te hebben, kan dus ook zonder.Er zit ook geen stappenmotor in jouw auto, wel een stationaire omloop, deze kun je controleren of de schuif wel gangbaar is,druk de plunjer terug het huis in en zet daarna auto op contact de plunjer moet nu de doorlaat voor de helft af blijven sluiten, een grondige schoonmaak beurt wil wel eens helpen.Ook het gasklephuis goed reinigen is verstandig.
Controleer ook de harmonicaslang tussen gasklephuis en lmm, deze scheuren vaak.
ja m50 ja ,met vanos zegt hij!, de STAPPENMOTOR zit onder je inlaat
spruitstuk en zit soms vol met olie
waardoor de lucht ongeconteroleerd naar je spruitstuk wordt gevoerd
19 jaar
We bedoelen het zelfde, Mark.
okiedokie, maar hoe staat het ervoor nu?
met de auto?
19 jaar
Ik ben er vandaag maar eens mee begonnen. Ik heb de stappenmotor schoongemaakt, en inderdaad zaten er ook scheuren in de harmonicaslang bij de omloopleiding aansluiting, is nu dicht. De aansluiting op het inlaatspruitstuk hing er ook half uit, klipje was afgebroken. Na een halfuur mooi te hebben gedraaid begon de ellende weer. Ga morgen de tempzender vv. Het co gehalte zit rond de 10% en de lamda waarde is 0,870, een beetje rijk dus. Jullie horen het nog wel
Sieds meet eens de spanning op je temp.sensor.Voor je hem vervangt kun je daar mee beoordelen wat hij doet.Als het goed is bij koude motor zo'n 3 Volt en bij het opwarmen moet deze naar ong 0,5 Volt gaan zakken.Als hij dit netjes doet, komt het signaal ook aan in de computer en hoef je het probleem hier niet in te zoeken.
Heb hem toch maar vervangen, heb ook nog de 2 pakkingen van de voorpijp vv en een scheur in de flens gelast. Het toerental schommeld nu niet meer. De auto is verkocht, iedereen bedankt voor het meedenken.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar