close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: Stekker Lambda Sensor

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine

Hallo formumleden,

Weet iemand waar de Lambda stekker zit en eventueel een foto kan plaatsen svp?

Bij het optrekken schokt de auto erg en is mijn verteld dat de sensor misschien niet goed contact maakt omdat het vuil is of stuk is !

Ik ben van plan om de stekker los te koppelen en een korte testritje te maken, kijken of het iets uitmaakt.

Mvg

Geplaatst door

Tiger007 (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Tiger..

Het beste is om de auto eerst even te laten uitlezen,zo kom je misschien al snel achter het probleem,als je de stekker los trekt en er dan mee gaat rijden staat de fout van de lambdasonde ook al in de DME dus dat lijkt me geen goede optie.je kunt ook eventueel even meten of hij zijn werk nog doet,als het goed is heeft deze 4 draden,je moet dan de zwarte en de grijze draad hebben en deze moet schommelen tussen 0,1 en 1 V bij bedrijfswarme motor.

De lambdasonde zit in de uitlaat,je kunt hem bijna niet missen,volg vanaf het spruitstuk de uitlaat en je komt hem vanzelf tegen..

Slecht contact zou kunnen,maar vuil = kapot en denk niet dat dit jou probleem veroorzaakt.

Welke motor ligt erin ?

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

Hoi Stefan,

Ben vandaag naar de kwikfit gereden en uitlaten lezen. Hij gaf een storing aan in de Landasensor en gelijk hebben we ook een meeting gedaan van de gassen. De lambda was veel te hoog 1.5! Hij zei als je hem binnenkort keurd dan komt hij er niet door. We hebben de stekker uitgeplugd en opnieuw de meeting gedaan maar precies dezelfde waarde tussen 1.4 en 1.5

Hij gaat dacht dat het defect is maar wist niet zeker? Maandag moet ik weer terug omdat dan een collega aanwezig is die kan testen of het inderdaad defect is.

Maar omdat wij het hadden uitgeplugd veranderde opnieuw de 4-gassen waarde niet, is het dan niet bijna 100% dat die defect is en ook schokt bij het optrekken omdat de branding niet goed is?

Vacuumslangen die onder de interieurfilter huis zitten had ik gisteren nog gecontroleerd, maar ik vond geen sporen.

Auto is een 3.18i E46

Mvg

Tiger007 0

15 jaar

Tiger..

Ik zou hem zelf even doormeten of hij pendelt..en nog een tip,rij even langs een andere normale garage,ik en vele anderen hier zijn n.l. niet zo te spreken over de Kwik-.....

Is de uitlaat gasdicht en lekt hij nergens valse lucht aan bv het inlaatspruitstuk o.i.d ?

Als de sonde kapot is,adviseer ik je om bij de dealer een originele te kopen.

Een universele is dan wel wat goedkoper maar heel vaak werkt deze niet,of functioneerd hij niet naar behoren..( ook uit eigen ervaring ) en eenmaal een universele gekocht,is deze ook niet meer te ruilen met alle kosten vandien..

Ow ja,welke lambda was defect ? ik geloof dat deze auto er 2 heeft.

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

Bedankt voor je snelle reactie Stefan,

We hadden alleen de stekker van de sensor die aan de uitlaat (Front?) vastzit losgetrokken. De 2e sensor (Rear?), ik weet niet waar die zit en we hadden het ook niet gecontroleerd. Is deze niet ìngeplugd in de stekker van de Front sensor?
Daarnaast heb je ook nog een inlaatspruitstuk sensor? Of is de laatstgenoemde de 2e lambda?

Uitlaat is gasdicht, we hadden dit gecontroleerd. Maar weet jij hoe ik kan controleren of de inlaatspruitstuk valselucht aan trekt/ lekt?

Sorry dat ik veel vragen stel...

Mvg

Tiger007 0

15 jaar

Voor vragen te beantwoorden zijn we hier,dus laat die vragen maar komen :)

Je kan de inlaat met remreiniger inspuiten als de motor loopt,als hij ergens valse lucht trekt,zou hij hierop moeten reageren en harder stationair moeten gaan lopen,spuit dat niet op de uitlaat ( vlambaar ) ik doe het meestal niet bij een loei hete motor.

Zoals gezegd vermoed ik dat hij 2 lambda's heeft,die andere zou bv achter de kat zitten dan,het beste kun je er even onder kijken of die er zit..ze zitten niet op dezelfde stekker aangesloten.

[url=http://img14.imageshack.us/i/86020499.pn...][img]http://img14.imageshack.us/img14/2492/86...[/img][/url]

Nr 8 & 9 is het..

De sensor in het inlaatspruitstuk is het in elk geval niet,waarschijnlijk bedoel je de luchtinlaat temperatuur sensor o.i.d.

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

Stefan Heel erg bedankt voor de afbeelding!
Van de week laat ik er nog eens naar kijken en laat ik weten hoe het aflloopt..

Mvg

Tiger007 0

15 jaar

We wachten even af Tiger..

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

Vandaag de nieuwe lambdasensor onder geplaatst en opnieuw gemeten. Lambda waarde is van 1.4 gezakt naar 1.2.

Ergens heeft hij een lek maar waar...wordt vervolgd.

Groet

Tiger007 0

15 jaar

Probleem opgelost!

Bleek dat de mondstuk van de waterpijp gebroken was waar de slang van de inlaatspruikstuk op zit.

Mvg

Tiger007 0

15 jaar

Kijk eens aan,mooi dat het opgelost is.

Bedankt voor de feedback!

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.