👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Beste leden,
Van deze BMW had ik het probleem dat de wagen na ong. 60km rijden slecht begon te draaien en niet meer kon gestart worden. Storing: 49 RPM sensor Fuel pump. Bij een 2e keer na problemen ook foutcode 5 en 48
Elektrisch gedeelte van deze VP44 pomp ingegeven ter herstelling. Terugmelding gekregen dat alles ok is!!
Isolatie van de magneetklep inspuitvervroeger was verstorven. Deze gedemonteerd, goed geïsoleerd en terug gesoldeerd. Alsook magneetklep hoeveelheidsregeling terug gesoldeerd.
Na montage van alles loopt de auto slecht. Het duurt even voor dat hij op toeren komt, eenmaal op toeren levert hij wel ongeveer zijn vermogen.
Er komt geen enkele storing meer in. Met de tester de hoeveelheidsregelklep etc gecontroleerd en alles ligt binnen de waarden.
Enkel bij controle statische afstelling zit ik een beetje buiten toerantie (moet tussen 0 en 3 zijn en zit op 3.50). De pomp is er in ieder geval niet af geweest en ik heb er niet aan verzet. De compensaties wissen wil de tester niet doen vanwege het iets buiten tolerantie liggen van de statische afstelling.
Moet ik toch de pomp gaan bijstellen of mag ik er vanuit gaan dat ze versleten is?
De pomp is zeker goed ontlucht. (220.000km)
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.