auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

BMW 3-Serie: stinkende motor, motor draait raar en geen melding

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 318CI

Hallo,

Ik heb zopas mijn auto terug van de garage nadat de distributieketting en geleiding vervangen zijn.
Tijdens het openen zijn er ook heel wat dichtingen vervangen.
Ervoor stonk mijn motor als hij net zijn warmste punt bereikte kortstondig en ging dit terug over(dachten dat het de kleppendekseldichting was).
Nu heb ik echter nog altijd hetzelfde probleem (na 1400€ kosten te hebben gehad).
Gisteren viel de motor zelfs stil toen ik stilstond om een kruispunt te dwarsen.
Toerental zakte redelijk snel, toen precies het gevoel dat hij op 3 poten draaide waarna hij stilviel en terug redelijk wat stonk.
Vandaag ermee gaan rijden, niet stil gevallen maar je voelt soms kortstondig machtsverlies van de motor tijdens het rijden.

Heeft iemand een idee wat we allemaal nog kunnen controleren?

Alvast bedankt voor eventuele info.

Geplaatst door

dieter.liefhooghe (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Vanos is versleten!.. ik heb het ook mijn kettinggeleider is stuk moet vervangen worden maar, ik wil nog niet doen aangezien het een grote klus is. bovendien zit je met de valvetronic wat zonder gereedschap speciaal onmogelijk is om los te halen. Het stinken kan worden veroorzaakt door de vacuumpomp achter bij de eerste nokkenas vlakbij de spruitstuk achter. Er loopt een slang van je rembekrachtiger naar de vacuumpomp en die kan gaat lekken je pomp dan op je katalysator. Pomp vervangen kost 250 euro nieuwe dan nog plaatsen zit je rond 325 euro denk ik. Je kan eerst zelf voelen met je handen aan de achterkan van je blok te voelen linkerkant.

vegito 0

12 jaar

Gingen ze dan niet gezien hebben dat die vanos stuk was tijdens het vervangen van die ketting en kettinggeleider?

meestal merk je dit zodra je power verlies heb vanaf 1000 tor 2000 toeren. Als je daarboven komt dan schiet krijg je een duw in je rug barst ie van de kracht zeg maar. Vanos vervang je niet zomaar maar, aangezien je een N42B20 motor hebt et 143PK zoals ik ook dan komt dit vaak voor. Of ze gezien hebben of niet weet ik niet maar, niet elke garage kan dit oplossen zelfs de dealer wilt er niet aan beginnen het is echt veel werk half je motorblok moet eraf omdat er 2 nokkassen erin zitten met kleppen die veer geladen zijn mede door de valvetronic techniek.

vegito 0

12 jaar

Weet ik, hebben ze vorige week gedaan om die kettinggeleider te vervangen. Wel komt die stinkende oliegeur van helemaal achteraan de motor. Want als je je hoofd vooraan bij de motor houdt, ruik je niks. De geur ruik je echt vanbinnen in de auto. Ook als ik mijn auto 24 uren laat staan, komt die stinkende geur niet voor. Het is pas na 2 dagen stilstand. Dus denk ik dan aan een druppeltje olie die lekt op een warme plaats.

3 poten lopen is vaak een kapotte bobijn. Komt veel voor bij de 1 serie.

MJ 0
badge

12 jaar

90% ZEKER dat je vacuumpomp lekt of de o ring die tegen te blok aan zit. ik kreeg ook stinker sterk geur binnen [quote=dieter.liefhooghe]Weet ik, hebben ze vorige week gedaan om die kettinggeleider te vervangen. Wel komt die stinkende oliegeur van helemaal achteraan de motor. Want als je je hoofd vooraan bij de motor houdt, ruik je niks. De geur ruik je echt vanbinnen in de auto. Ook als ik mijn auto 24 uren laat staan, komt die stinkende geur niet voor. Het is pas na 2 dagen stilstand. Dus denk ik dan aan een druppeltje olie die lekt op een warme plaats.[/quote]

vegito 0

12 jaar

Er waren 3 dichtingen slecht geplaatst door de garagist die de motor open gedaan heeft.
Het probleem is nu verholpen door een goeie garagist.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.