close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 318I: Storing Katalysator

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: N43

Beste lezer,



Problemen met Katalysator

Berichtdoor Cube » 22 jan 2018, 21:01
Goedenavond allen!

ik heb momenteel een e91 318i met een N43 motor.
ongeveer 5 maanden geleden is bij mij het motor management lampje voor het eerst gaan schijnen -_-
Ik ben toen langs de garage gegaan, die constateerden een storing bij de Katalysator, de waarden zouden niet goed zijn. Affin. melding gewist. ongeveer na 3-4000km weer terug en daarna weer gewist.

Ik ben daarna naar de garage gegaan en die hebben geconstateerd dat 2 lamda sensoren kapot waren.
Daarna heb ik er ongeveer 5000km geen last van gehad. En vervolgens weer raak.. ik ben terug gegaan naar de BMW dealer en die heeft de sensoren getest, doorgemeten en alles gereset. Maar helaas kwam de melding weer terug.
De melding is toen gewist en weer een hele tijd weggeweest.
De bmw dealer gaf aan dat de Kat. dan kapot zou zijn? :s De auto heeft 128.000km gelopen. en komt uit 2008.
Is dat niet een beetje snel?

in december is de auto voor de apk geweest en is er geen afwijking gemeten bij de uitstoot.

Maar gisteren is de storing weer terug gekomen.

Heeft iemand hier enig idee wat ik het beste zou kunnen doen?
Kat. vervangen is een redelijk prijzig klusje. En ik weet niet of dit zelf te doen is?

Geplaatst door

cubes (0)

al 6 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Dat er bij de APK niets geconstateerd is m.b.t. de kwaliteit van de uitlaatgassen zegt niet alles.
Bij de APK meting gaat er maar relatief weinig uitlaatgas door de katalysator.
Dat beetje kan deze nog wel (enigzins) reinigen, rijdend is het een ander verhaal met veel meer uitlaatgas.
En voor de APK mag er ook nog een beetje CO in de uitlaatgassen achter blijven. Zolang het maar onder de grens blijft.
Die aanwezigheid van CO is echter wel een teken dat de katalysator niet meer volledig werkt.

Weet je de waardes van de 4-gas test bij de APK? Dus CO, CO2, HC, O2 en lambda getal?

Hier staat een goed verhaal hoe je de kat rijdend kunt controleren:
https://www.picoauto.com/library/case-st...

oldford 0
badge

6 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.