auto houdt in en gaat pas laat optrekken. bij hoger toerental pas vermogen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zou de auto maar eens bij de dealer laten uitlezen. Dit is een code waar ik nog nooit van gehoord heb.
P3263 kom je wel vaker tegen bij Bmw diesel (uitgelezen met universeel spul dan)
Er zijn maar weinig testers die deze code wel omzetten in text.(uitleg)
Als je hem Fabrikantspecifiek laat uitlezen krijg je vermoedelijk wel een andere code.
Kom dan wel erg vaak 3FF0 tegen.
P3263 (Mijn eigen idee in dit geval) LMM slecht?, luchtslang ook heel goed controleren.
Stekker LMM los, hoe reageert de motor dan?
Ik moet zeggen de symptomen (klachten) lijken ook wel erg veel op een LMM.
Oiram
inderdaad oiram was de lmm,ook nog een imitatie nieuw ingezet maar werkt weer.jij doet universeel en maakt vaak van die vage codes mee?
Vage code, Nee dat nou niet. Onder de EOBD regels zijn P1xxx en een groot deel van de P3xxx codes vrij om te gebruiken en mag de fabrikant daar zijn eigen omschrijving aan hangen. De betekenis mag zelfs verschillen per motor of ecu type. Er is bij BMW niets over te vinden, dus zijn ze nutteloos.
Als je bij BMW met een specifieke scanner of dealer apparatuur uitleest krijg je andere codes die wel terug te vinden zijn.
Ik kom regelmatig van die vage codes tegen.(bij ieder automerk)
Het is gewoon erg handig om te weten dat er in een en dezelfde motorcomputer 2
protocollen tegelijk zitten.
Ik leg het aan mijn klanten altijd maar zo uit:
Je hebt een motorcomputer met Windows en Linux erop geïnstalleerd en EOBD is Linux.
Je vraagt fouten aan Linux en krijgt P3263, of je vraagt met Bmw specifieke soft aan Windows en je krijgt 3FF0.
De auto fabrikant verzint ieder keer weer nieuwe codes voor Linux.
Het is dan voor Linux onmogelijk om up-to-date te blijven.
Ik erger mij soms wel eens aan die truckjes want ze maken het onnodig ingewikkeld
en kostbaar en ze kunnen deze tijd beter gebruiken om hun product beter door te ontwikkelen.
Het is ook een soort product bescherming.
Mijn advies is dus als EOBD je niet direct kan helpen dan ook altijd even fabrikantspecifiek uitlezen.
Zelf lees in de auto altijd op 2 manieren uit, je ziet dan vaak meteen de verschillen.
Oiram
luchtmassameter vv en klant niet meer teruggezien,mbv van garage sluyter rotterdam.bedankt richard
helaas pindakaas klant heeft weer hetzelfde gek dat ie er 2 dagen geen last van had en weer heeft
dus weer p3263.
auto houdt in als je een paar sec of langer 2000 toeren draait en dan wil accelereren.
2/3 tellen gebeurt er niks en dan vol vermogen.
als je optrekt en doorschakelt komt dit niet voor.
dus het komterin als je een tijdje deellast rijdt en dan wil accellereren.
turbo sturing klep waar zit die of heeft iemand een andere richting?
Luchtslangen ed goed dicht tussen LMM en motor?
Adaptie waardes kunnen geloof ik ook bij dit type gereset worden.
Oiram
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar