BMW 3-Serie: stuurbekrachtiging e36 coupe

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.5 24v

Hallo medeforummers,

Even een vraagje mbt de stuurbekrachtiging van mijn e36 325. Als de motor stationair draait (6/700 toeren ong.) dan gaat het sturen vrij zwaar tijdens stilstaan (inparkeren bijv.) Als ik dan ietsje gas geef, dus toerental boven de 1k hou, dan draait het stuur wel heel erg licht. Hoort dit zo te zijn? Heb het even gecheckt in de auto van mn ouders, een lelijke corolla, en die doet bij stationair toerental wel heel makkelijk sturen..

mvg,

Wouter

WwouterA

Geplaatst door WwouterA (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

16 Reacties

driver3 (0), 15 jaar geleden

heb je de olie al es gekontroleert van de bekrachtiger

WwouterA (0), 15 jaar geleden

Nee, auto is nog niet zo lang in bezit.. maar dit hoort dus neit zo te zijn? Waar kan ik de olie v/d stuurbekr. pomp controleren?

driver3 (0), 15 jaar geleden

nee die van mij stuurt heel licht en dat nog wel met banden 225 18 inch :S als je ff achter de dynamo kijkt zie je onderin een zwart potje zitten met een draai deksel erop dat is je bekrachtings olie je kunt hem zo kontroleren maar ook ff kontroleren met draaiende motor het nivou staat aan gegeven op de pijlstok die aan het dopje zit

rickgilze (0), 15 jaar geleden

[quote=driver3]nee die van mij stuurt heel licht en dat nog wel met banden 225 18 inch :S als je ff achter de dynamo kijkt zie je onderin een zwart potje zitten met een draai deksel erop dat is je bekrachtings olie je kunt hem zo kontroleren maar ook ff kontroleren met draaiende motor het nivou staat aan gegeven op de pijlstok die aan het dopje zit[/quote]
deze olie is bij mij zwart, deze hoort toch ATF (roze,rood) te zijn??
hoe ververs je die olie?

driver3 (0), 15 jaar geleden

idd die hoort rood te zijn ja vervangen door ff de lijding lis te maken weet ff niet zo 123 of er een aftap kraantje aan zit

rickgilze (0), 15 jaar geleden

de mijne stuurt ook redelijk zwaar, en zag laatst al dat deze zwart was! maar de de niveau is lastig af te lezen, maar staat geloof ik rond minimaal, maar dat staat al vanaf begin af aan, half jaar al

driver3 (0), 15 jaar geleden

dat kan er zit ook een filter in die zwarte pot kijk of je die es eruit kan halen en schoon maken en mischien beetje olie erbij doen

rickgilze (0), 15 jaar geleden

de filter is volges mij even groot als het potje zelf,teminste bij een auto die ik toen had gezien wel, hoe kan die dan via de dekseltje eruit

driver3 (0), 15 jaar geleden

volgens mij kun je dat Reservoir uitelkaar halen zijn het twee delen tenminste daar lijkt het op en anders idd kan hij er niet uit dan zou je de slangen eraf moeten nemen en schoon spoelen met een of ander middel

rickgilze (0), 15 jaar geleden

of losnemen en andere resevoire (nieuwe) plaatsen

driver3 (0), 15 jaar geleden

dat is ook een optie ze zijn niet echt duurt uh tenminste in dollars dan heb een site staat alles in dollars en kost hij $28 dus weet niet of je hem hier ervoor zal hebben :S

rickgilze (0), 15 jaar geleden

klopt meestal euro tekentje ervoor zetten en de prijs klopt dan redelijk (origineel product) !

driver3 (0), 15 jaar geleden

ja hebben twee merken de duurste is 33 doller maar klopt niet helemaal wat je zegt haal veel in de usa voor mijn amerikaan maar dat scheelt toch wel meer dan je denkt ja goed komen verzend kosten bij maar als je meerdere dingen besteld valt dat reuzen mee :S

rickgilze (0), 15 jaar geleden

ik bestel meestal bij BMW zelf in Breda kost haast niets en binnen 2 dagen binnen!!

vegito (0), 15 jaar geleden

Weet wel dat je je stuurbekrachtiging moet ontluchten. dop eraf en stuur 2x tot aanslag draaien per richting.

rickgilze (0), 15 jaar geleden

voledig rond en dat zowel links als rechtsom....?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.